۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

امپراتوری رو به زوال نوکیا در آمریکای شمالی

بررسی ها نشان می دهد که سیر نزولی فروش محصولات این شرکت در این مناطق ادامه دارد .
به گزارش ICTPRESS به نقل از " تی جی دیلی" ، بررسی‌ها نشان می دهد که شرکت نوکیا همچنان با در اختیار داشتن 37درصد بازار تلفن همراه جهان همچنان در صدر لیست شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه قرار دارد اما این شرکت در عرصه تولید گوشی‌های تلفن همراه هوشمند عملا عرصه را به گوشی‌های آیفون ساخت اپل و بلک بری ساخت شرکت Research in Motion واگذار کرده است .
گزارش ها حاکی است؛ طبق آمار موسسه گارتنر ، سهم نوکیا از بازار تلفن همراه هوشمند کشورهای آمریکای شمالی به 9/3 درصد تنزل یافته و این در حالیست که سهم اپل از این بازار 5/29 درصد و سهم Research in Motion، 51 درصد ارزیابی شده است .
این کاهش چشمگیر سهم نوکیا از بازار آمریکا موجب شده که اخیرا نوکیا شعبه‌های اصلی شرکت خود در شهرهای نیویورک و شیکاگو را تعطیل کند .
بسیاری از تحلیلگران بر این اعتقادند با آنکه شرکت نوکیا نخستین شرکتی بود که در سال 2004 میلادی برای نخستین بار گوشی‌هایی با صفحه نمایش لمسی ارائه داد اما با توجه به رقبای سرختی همچون اپل نوکیا ترجیح می دهد که از ساخت گوشی‌هایی مطابق با سلیقه مشتری‌های آمریکایی اجتناب کرده و تمرکز خود را بر روی دیگر بازارهای پر رونق جهان همچون بازار خاورمیانه متمرکز کند .

نظرات : 0

ثبت نظر

52174