۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

همراه اول دولت همراه

در خصوص تعيين و تبيين محورهاي كنفرانس به عنوان اپراتور پيشكسوت تلفن همراه كشور با بيش از 33 ميليون نفر مشترك ،مبتني بر موضوع كنفرانس به هدايت موضوع پرداختيم.
وی در گفتگو با خبرنگار ICTPRESS  گفت: پس از همكاري هاي لازم همراه اول در جريان جلسات سياستگذاري برگزار شده با انتخاب محورهاي مناسب ، شوراي سياست‌گذاري ، كميته راهبردي و اعضاي كميته علمي بطور جدي و قوي كار را دنبال كردند .
دکتر سيدموسوي با اشاره به عنوان اين كنفرانس و  تاکید بر ملی بودن آن می‌گوید: بعد و وزن علمي آن بسيار مورد اهميت است. اين مسئله با پي گيري كار در اين حوزه توسط كميته علمي به خوبي انجام شد.
به گفته این مقام اپراتور اول ؛ با توجه به مهم بودن بعد علمي اين كنفرانس از ديدگاه همراه اول ضمن دخالت و رهبري موضوع انتخاب مناسب محورهاي كنفرانس به كمك ديگر اعضاي شوراي سياستگذاري و اعمال تغييرات لازم از اين طريق ، تيم هايي مطالعاتي در شبكه ارتباطات سيار ايران را براي پي گيري علمي از طريق تحقيق و هماهنگي و حضور قوي در ارائه مقالات علمي را ويژه اين مسئله قرارداديم.
از میان مجموع مقالات شرکت ارتباطات سیار سه عنوان مقاله براي ارائه در پنل های تخصصی مورد پذيرش كميته علمي كنفرانس قرار گرفته است  كه عناوين و موضوعات آنها عبارتند از:
1- بررسي اثرات زيست‌محيطي تشعشعات ايستگاه‌ها و تجهيزات تلفن همراه
2- سند دانش ارائه سرويس خدمات محتوايي پيام چندرسانه‌اي همراه اول (با درنظرگرفتن راه‌كارهاي حقوقي)
3- امنيت در ارتباطات و تعاملات بانكي سرويس‌هاي ارزش‌افزوده
وی می گوید: بخش بعدي كه حضور ارتباطات سيار را در آن شاهد هستيم سرمايه‌گذاري و حضور در نمايشگاه جانبي نخستين كنفرانس ملي دولت همراه آنهم مشابه حضور گسترده همراه اول در نمايشگاه اخير تلكام تهران در حجم و ابعاد موضوعي است.
توجه به زيربناي علمي در مسائل مربوط به حوزه تلفن همراه از سوي همراه اول در جايگاه ديگر نيز قابل مشاهده است و آن هم همكاري با دانشگاه هاي معتبر به منظور افزايش سطح كيفي خدمات و توسعه فعاليت ها مبتني بر مباني علمي و تكنولوژيكي است.
در واقع فراهم آوري بستر تكنولوژي ارائه سرويس و خدمات ارزش‌افزوده بانكي، شناسايي بستر تكنولوژي و ارائه خدمات، ارتباطات راديويي و شبكه‌هاي دسترسي و بهينه‌سازي مستمر آن با روش‌هاي علمي جديد را با همكاري دانشگاه‌هاي يادشده انجام مي‌دهيم.
بنابر اين همكاري با دانشگاه ها منجر به بهترشدن ارائه سرويس‌هاي همراه اول مي شود.
دانشگاه هاي تهران، صنعتي شريف، علم‌ و ‌صنعت ، تربيت مدرس، صنعتي اميركبير، همكاران همراه اول هستند كه در قالب غرفه هايي درون سالن همراه اول در نخستين نمايشگاه دولت همراه حضور دارند.
حضور همراه اول به همراه معاونت بازاريابي و امور مشتريان با تيمي در نمايشگاه است.
سومين مقوله اي كه مورد توجه همراه اول و حضور آن در اين كنفراس بوده است باز هم به پي گيري علمي برميگردد و آنهم برگزاري كارگاه آموزشي است كه غرفه هايي در نمايشگاه به آن اختصاص داشته و دستاوردهاي علمي آموزشي شامل : فناوري، نگهداري، طرح و مهندسي، فناوري‌هاي نوين در حوزه ارتباطات سيار به همت مديريت آموزش همراه اول به مخاطبان ارائه مي شود.
موسوي در ادامه به تنوير افكار عمومي اشاره كرد و گفت : يكي از غرفه ها در اين راستا برپا شده است كه به اطلاع رساني و آگاهي بخشي هم‌زيستي مسالمت‌آميز شهروندان با سايت‌هاي BTS مي پردازد.
همه ما مي دانيم كه اپراتور ارائه دهنده سرويس هاي تلفن همراه نيازمند بستر مناسب بي سيم و انتقال امواج راديويي است ؛ اين موضوعي است كه با شايعات مطرح در خصوص عوارض منفي ناشي از تشعشعات آنتن هاي BTS در اقصي نقاط شهر ميان افراد جامعه شبهاتي را ايجاد كرده كه ناخودآگاه مشكلاتي را در مسير  نصب و راه اندازي اين آنتن ها را براي پوشش كامل شبكه تلفن همراه با نتيجه بهبود كيفي ارائه سرويس هاي اين شبكه ، به همراه دارد.
براي رفع نگراني جامعه و تنوير افكار عمومي با در اختيار گذاشتن مستندات علمي ، در جريان اين نمايشگاه غرفه اي را تدارك ديده ايم كه با مهندسي فرهنگي و فرهنگ‌سازي بصورت آموزش عمومي مسئله را براي مخاطبان بازگو مي كنيم.
مردم بايد بدانند كه پرتوگيري ناشي از سايت هاي BTS براي انتقال امواج و كاركرد تلفن همراه بافت هاي زنده بدن انسان را تخريب نمي كند و اين مسئله در صورت وجود هم دهم درصد است و با خطرات ناشي از استفاده از گوشي تلفن همراه و تشعشعات ساطع شده از آن متفاوت است.
غرفه هايي هم به ارائه سرويس هاي ارزش افزوده مي پردازند ، در اين خصوص مي توان به سرويس هاي : سيستم ويرايشگر مشخصات تلفن‌همراه ، سيستم پرداخت سيار ، سامانه رمز يك‌بار مصرف در افزايش امنيت تبادلات بانكي ، سامانه ردياب ، تست سيم‌كارت ، تيم‌چه همراه اول ، پرايس همراه اول ، پيام‌هاي چندرسانه‌اي، اشاره كرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

29585