۱۴۰۳ یکشنبه ۱۳ خرداد

ابهام در افزايش تعرفه هاي مخابراتي

به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، تعرفه‌هاي مخابراتي براساس قيمت تمام شده تعريف مي‌شوند و اگر با توجه به قيمت تمام شده نياز به افزايش تعرفه احساس شود، مخابرات بايد اين پيشنهاد را از شهريورماه هرسال به مجلس ارائه كند،  پس از آنكه اثبات شد هزينه تمام شده بيش از تعرفه است، اگر مجلس بر ثابت نگه داشتن تعرفه‌ها اصرار داشته باشد بايد مابه تفاوت اين قيمت را از بودجه عمومي پيش بيني كند.
به گزارش ICTPRESS، وفا غفاريان، رئيس هيأت مديره شركت مخابرات ايران  در خصوص احتمال افزايش تعرفه‌هاي مخابراتي پس از خصوصي سازي گفته بود : در شركت مخابرات ايران واحدي به منظور بررسي‌هاي مستمر اقتصادي وجود دارد كه اين واحد با انجام بررسي هاي اقتصادي در جهت حفظ منافع مشتركان و سهامداران تلاش مي كند.
غفاريان تأكيد كرد: در حال حاضر هيچ برنامه‌اي براي افزايش تعرفه در دستور كار نيست.
اما  مدير عامل شركت مخابرات ايران نيز با بيان اين كه هنوز هيچ تعرفه‌ي مخابراتي افزايش پيدا نكرده گفت: تعرفه تلفن همراه و به‌ويژه تلفن ثابت در حال حاضر تعرفه معقولي نبوده و مي‌توان گفت پايين است.
مدير عامل شركت مخابرات ايران درباره احتمال افزايش قيمت مكالمات تلفن همراه گفت: بحث تعرفه تلفن همراه به نوعي به قيمت‌ پالس وابسته است و بايد افزايش آن با كار كارشناسي و بررسي صورت گيرد ولي طبيعي است كه افزايش آن به ميزان افزايش تعرفه تلفن ثابت نخواهد بود. 
صابر فيضي گفت: اين موضوع هنوز قطعي نشده است اما در بحث تلفن ثابت بايد اين تعرفه را با دنيا مقايسه كنيم كه در قياس با كشورهاي ديگر و با توجه به تورم هر ساله و قيمت تمام شده، تعرفه تلفن ثابت در كشورمان بسيار پايين است اما هنوز موضوعي در اين زمينه مشخص و مطرح نشده است.
وي گفت: اصولي كه بايد از برنامه پنج ساله سوم توسعه انجام مي‌شد كه سالانه افزايش 10 درصدي تعرفه تلفن ثابت داشته باشيم، انجام نشد، يعني تقريبا از سال 84 كه اتمام برنامه پنج ساله سوم و شروع برنامه پنج ساله چهارم بود، اين افزايش 10 درصدي سالانه اعمال نشده است.
مديرعامل شركت مخابرات ايران ادامه داد: ما هر ساله بحث تورم را در كشور داريم كه با توجه به هزينه تمام شده اين افزايش روالي معقول و منطقي بود، ولي انجام نشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

70251