۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

مدیر مخابرات منطقه تهران: واگذاری ۱۵۰ هزار پورت در برنامه سال آینده است

ICTPRESS - مدیر مخابرات منطقه تهران با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری ۱۵۰ هزار پورت فیبرنوری در سال آینده، گفت: تاکنون ۱۲۲ هزار پورت فیبرنوری به کاربران متقاضی تحویل داده شده که در حال استفاده هستند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، علی ملک‌جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران در نشست خبری امروز چهارشنبه ۹ اسفند، درباره آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری در این استان اظهار داشت: شرکت مخابرات تامین کننده زیر ساخت‌های شهری است و مخابرات تهران هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گفته وی مخابرات در استان تهران یک میلیون ۴۰۰ هزار پورت دیتا به مشتریان خود ارائه داده که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار پورت مربوط به ADSL است و در حال حاضر تعداد واگذاری این شرکت در فیبر نوری به ۱۲۰ هزار عدد رسیده است.

وی افزود: از میزان پورت‌های ارایه شده توسط مخابرات در تهران، حدود ۸۰۰ هزار مشتری روی سیم مسی ما  پوشش دارند و در نتیجه از آن استفاده می کنند و در حال حاضر تعداد واگذاری ما در فیبر نوری به ۱۲۰ هزار عدد رسیده است.

ملک جعفریان گفت: از ابتدای سال ۲۲ افتتاح داشتیم که آخرین آن، روز ۲۵ بهمن ماه در شهرک اکباتان انجام شد و ۳۸ هزار واحد مسکونی را فیبرکشی کردیم. درحال حاضر سرعت فیبر بر روی  ۳۰۰ مگ بسته شده است و برای سال آینده هم ایجاد ۱۵۰ هزار پورت فیبرنوری را در برنامه خود داریم. در تهران ۱۳ میلیون زوج  سیم مسی داریم که هزینه جابه‌جایی آن بالاست، بنابراین باید زیرساخت‌های خود را هوشمندانه جابه‌جا کنیم که دچار مشکل نشویم.

وی همچنین یاداور شد: هزینه کشیدن فیبر نوری تا درب منازل، بر عهده مخابرات و از درون ساختمان تا درب واحدها بر عهده مشتریان است که فیبرکشی ۸۰۰ تا یک میلیون تومان و مودم نیز دو تا دو و نیم میلیون هزینه‌بر خواهد بود که در مجموع هزینه اتصال به شبکه فیبر حدود سه و نیم میلیون تومان می شود.

مدیر مخابرات منطقه تهران در ادامه با اشاره به خرابی های زیرساختی تصریح کرد: معمولا خرابی‌ها در سطح جهانی هم رخ می‌دهد اما در کشور شاید یک الی دو درصد اعلام خرابی کنند که ۷۰ درصد خرابی‌ها هم از سوی خود مشتریان است.

وی با اشاره به دلیل کند بودن پروژه فیبرنوری در تهران گفت: معمولا فناوری‌های جدید در ابتدا از سوی مردم استقبال نمی‌شوند تا این نیاز که همان سرعت است، فراهم شود. در کنار این موضوع ما باید تبلیغات هم انجام دهیم که وزیر ارتباطات اکنون به این موضوع وارد شده است. ما برای اینکه واگذاری‌ها خوب انجام شود، تعدادی پارتنر گرفته‌ایم که الان ۸ مورد هستند و مردم می توانند از طریق تماس با ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۰ درخواست دهند که سرویس به آنها ارائه شود؛ اما اولویت فیبرکشی با ساختمان‌های بلند است.

وی متوسط درآمد مخابرات از خطوط ADSL را ماهانه ۷۰ هزار تومان و از سرویس FTTH ۱۷۰ هزار تومان عنوان کرد.

به گفته وی، مخابرات تهران برای سال آینده اتصال ۱۵۰ هزار مشترک به فیبر نوری و عرضه پابلیک وای‌فای را در برنامه‌های خود دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

27300