۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

ماهیار در مراسم رونمایی آکادینو: امکان شناسایی و جذب متخصصان فین‌تک و اکوسیستم نوآوری در این آکادمی

ICTPRESS - مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با بیان اینکه اکوسیستم بانکداری به سمت استفاده از فناوری هوش مصنوعی در حال حرکت است، گفت: ما در شرکت ملی انفورماتیک تخصص‌محوری و شتاب‌دهی سرمایه انسانی را دنبال می‌کنیم.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، علیرضا ماهیار صبح امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه در مراسم رونمایی و آغاز به کار «آکادمی ملی انفورماتیک (آکادینو)» که با حضور علی دیواندری چهره خوشنام نظام بانکی، محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره گروه ملی انفورماتیک، مدیران فناوری اطلاعات بانک‌ها و فعالان صنعت پرداخت و استارت‌آپی کشور برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقاء مهارت و جذب نیروی متخصص در نظام بانکی برای پیشبرد بانکداری هوشمند، اعلام کرد: گروه ملی انفورماتیک با دارا بودن 3 هزار و 400 نیروی متخصص، یکی از مشتریان بالقوه فارغ التحصیلان آکادمی ملی انفورماتیک خواهد بود.

 ماهیار تصریح کرد: براساس آماری که به طور تقریبی استخراج کرده‌ایم، تعداد فعالین حوزه فناوری اکوسیستم فین‌تک، پولی، بانکی، بورسی، بیمه و غیره نزدیک به 1.5 میلیون نفر است اما این تعداد در مقایسه با ظرفیت مورد نیاز برای عصر اقتصاد دیجیتال از جمله بانکداری نسل چهارم، فاصله و شکاف بسیار قابل توجهی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک ناترازی در ورود و خروج نیروهای متخصص فناوری اطلاعات در بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت را یادآور شد و گفت: در شرایطی که متخصصان به فکر مهاجرت هستند، آکادمی گروه ملی انفورماتیک امکان شناسایی، جذب و اشتغال این افراد را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس همکاری که آکادمی ملی انفورماتیک با دانشگاه‌های مختلف داشته است، در ماه‌های گذشته بانک اطلاعاتی استعدادهای برتر را دریافت کرده‌‌ایم که برای شروع کار، ذخیره ارزشمندی است.

ماهیار گفت: امیدواریم با راه اندازی آکادمی ملی انفورماتیک شاهد شکوفایی و بهره‌برداری استعدادهای کشور در حوزه صنعت پرداخت، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، استراتژی و راهبردها باشیم.

لازم به ذکر است، آکادمی ملی انفورماتیک به عنوان اولین بازوی علمی، پژوهشی و نوآوری در صنعت بانکی با هدف تامین و تربیت نیروی متخصص در حوزه فناوری های نوین بانکی امروز رونمایی شد.

مسیر رشد آکادمی ملی انفورماتیک با رویکرد آگاهی از آخرین خدمات ارائه شده توسط رقبای داخلی و خارجی، برای همه فعالان زیست‌بوم مالی کشور طراحی شده است.

این آکادمی با ارتقاء دانش و سطح علمی افراد قصد دارد تا در آینده پیش‌روی، خود را به عنوان اولین بازوی علمی، پژوهشی، نوآوری در صنعت بانکی با الگوپذیری از مفهوم نوین آینده بانکداری بین‌المللی معرفی و با بهره‌برداری از مقالات و ایده‌های آکادمی‌های پرشتاب اقدام به برگزاری دوره‌های هوشمند شخصی آموزشی برای پرسنل شبکه بانکی ایران با محوریت ارتقاء دانش این افراد کند.

دوره‌های کارآموزی، بوت‌کمپ آکادمی، آموزشی، مسیر شغلی و دوره‌های تخصصی و مدیریت از فعالیت ها و خدمات آکادمی ملی انفورماتیک است.

قراراست، آکادمی در شرکت‌های بزرگ بانکی و فناوری اطلاعات، نخبگان دانشجویی را در سطوح مختلف جذب و همزمان با به کارگیری آنها در حوزه‌های کاری، سبب رشد سازمان و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها شود.

ساختار اصلی آکادمی شامل گروه آموزش‌های تخصصی، گروه شتاب‌دهی ایده‌های نو، گروه ارتباط با دانشگاه (کارآموزی و بوت کمپ)، گروه‌ برگزاری نشست‌های بین‌المللی و گروه تولید محتوا تخصصی است.

نظرات : 0

ثبت نظر

31895