۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

امكان استفاده رايگان از"سيستم جامع آموزش دانشگاهي" تا سقف 10 دانشگاه

جلوگيري از صرف هزينه‌هاي موازي دانشگاه‌ها براي تهيه  سيستم نظام آموزشي الكترونيكي، بصورت رايگان در اختيار دانشگاه‌هاي متقاضي قرار مي‌گيرد.
به گزارش ICTPRESS به نقل از واحد ارتباطات دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني، در سال 1387 اين دبيرخانه پيرو عقد تفاهم‌نامه‌اي با ستاد حمل‌و‌نقل و سوخت، اقدام به تهيه نرم‌افزار سيستم جامع آموزش دانشگاهي نموده و در پي آن زيرساخت‌هاي سخت‌افزاري و همچنين امنيت اين سيستم در دبيرخانه فراهم و فعال‌سازي شده است.
طبق توافقات اوليه اين سيستم به صورت خريد لايسنس تحويل دبيرخانه شده است و مالكيت اين نرم‌افزار متعلق به دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني بوده و براي در اختيار قرار دادن اين سيستم به دانشگاه‌هاي سراسر كشور محدوديت اجرايي و مالي ندارد، اما در حال حاضر امكان پشتيباني رايگان، همراه با نصب نرم‌افزار براي 10 دانشگاه فراهم شده است.
پيش از توافق براي خريد اين نرم‌افزار، 8 دانشگاه شامل دانشگاه‌هاي تهران، تربيت مدرس، شاهد، هنر، صنعت هواپيمايي، پيام‌نور(واحد تهران و شهريار)، اصول‌الدين و موسسه آموزي عالي سوره از اين سيستم آموزشي استفاده كرده و مي‌كنند و  اكنون دانشگاه امام حسين و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نيز متقاضي دريافت اين سيستم است.
اين سيستم جامع تحت وب بر بسترJ2EE و با استفاده از پايگاه داده Oracle توليد شده است. از جمله بخش‌هاي اصلي اين سيستم مي‌توان به سيستم مديريت آموزش(شامل تعريف نظام‌هاي مختلف آموزشي، رشته‌هاي تحصيلي، دروس هر رشته)، سيستم مديريت امور دانشجويي(شامل ثبت‌نام و ترميم، مشاهده كارنامه و امور فارغ‌التحصيلي)، سيستم مديريت منابع انساني در حوزه آموزش(شامل پست‌هاي سازماني، اشخاص و نقش‌ها و كنترل دسترسي)، سيستم مديريت مالي( شامل محاسبه شهريه، صدور فيش مالي، تعيين نحوه پرداخت و تقسيط و صدور تراز مالي اشخاص) اشاره كرد كه به منظور بهره‌برداري مناسب از فناوري اطلاعات براي بهبود رويه‌هاي عملياتي در اختيار مسئو‌لان دانشگاه قرار مي‌دهد.
 با عنايت به موارد فوق اين دبيرخانه آمادگي خود را جهت هماهنگي با مسئولان مربوط به حوزه فناوري اطلاعات و آموزش دانشگاه‌ها به منظور تحويل سيستم مذكور و برنامه‌ريزي جهت انطباق ويژگي‌هاي مورد تقاضاي با اين سيستم اعلام مي‌دارد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

73279