۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

اطلاع از تماس‌هاي ناموفق مشتركان تلفن همراه

روشن كردن گوشي يا در دسترس شدن آن، پيامي كه حاوي شماره فرد تماس گيرنده با تاريخ و ساعت تماس است براي فرد ارسال مي‌شود اما ظاهرا راه‌اندازي اين سرويس در سراسر كشور نيازمند فراهم شدن شرايطي از سوي همراه اول است.
به گفته مسوولان مربوطه راه‌اندازي هر سرويس براي مشتركان كل كشور نيازمند فعال‌سازي سرويس مربوطه در همه سوييچ‌ها است و با توجه به اينكه سايت شركت ارتباطات سيار ايران داراي سه سوئيچ از وندورهاي مختلف است براي فعال‌سازي سرويس ارائه اطلاعات تماس‌هاي ناموفق در كل كشور بايد شرايطي ايجاد كند كه مشترك در كل كشور و در هر جا كه تحت پوشش همراه اول است بتواند سرويس مذكور را داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، استفاده از اين سرويس فعلا در استان مركزي به صورت پايلوت انجام شده، براي مشترك هزينه‌اي ندارد ولي بعد از اجرا شدن اين طرح در كل كشور براي آن هزينه‌اي مشخص خواهد شد.
علي حميدي، مدير كل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران گفت:  در حال حاضر اين سرويس در شهرستان‌ اراك در حال انجام است كه به صورت پايلوت است و در مورد تعرفه و ظرفيت آن در حال انجام بررسي هستيم و سعي مان بر اين است كه هر سرويسي راه اندازي مي‌كنيم براي همه مشتركان باشد تا همه بتوانند از اين سرويس ها استفاده كنند.
وي گفت: هدفمان براين است كه سرويس‌مان به شكلي باشد كه عمده مشتركاني كه درخواست بهره‌مندي از سرويس‌ را دارند به آنها ارائه دهيم كه تا به حال هم به همين گونه بوده است.
گفتني است؛ استفاده از سرويس‌هايي مثل سرويس ارائه اطلاعات تماس‌هاي ناموفق به گونه‌اي است كه اگر مشترك با ورود به محدوده‌ي خاصي كه مختص يك سوئيچ است مي‌تواند سرويس بگيرد؛ با توجه به راه‌اندازي سرويس ارائه اطلاعات تماس‌هاي ناموفق در استان مركزي به دليل اينكه اين سرويس در فضاي محدودي قابل استفاده است و سايت استان مركزي نيز مربوط به يك سوئيچ خاص است اين استان موفق به راه‌اندازي اين سرويس شده است.
به گفته مدير عامل شركت مخابرات استان مركزي همچنين براي اجراي اين طرح در كل كشور مذاكراتي با شركت ارتباطات سيار ايران انجام شده و در آن صورت مشتركان براي استفاده از اين سرويس بايد هزينه بپردازند.
گفتني است؛  فعال سازي اين سرويس براي همه مشتركان بايد در تمام سوييچ‌ها و نقاط اين سرويس‌ قابل دسترس باشد و ظاهرا شركت ارتباطات سيار ايران در حال فعاليت و راه‌اندازي اين سرويس در كل كشور است. همچنين استان‌ها و يا شهرهايي كه قصد راه‌اندازي اين سرويس را دارند بايد بتوانند اين سرويس را در تمام سوئيچ‌هاي خود فعال كنند.
همچنين آرش كريم بيگي، مدير روابط عمومي ايرانسل گفت: اين سرويس كه براي نخستين بار در ايران و توسط ايرانسل راه‌اندازي شده است به مشتركان اين اپراتور اين امکان را مي‌دهد تا مطلع شوند در زماني که در دسترس نبوده‌اند، چه کساني با تلفن همراه ايرانسل آنان تماس گرفته‌اند.
او افزود: به اين ترتيب درصورتي که تلفن همراه مشترك خاموش بوده يا خارج از محدوده پوشش شبکه باشد، افرادي که با مشتركان ايرانسل تماس مي‌گيرند، به يک سرويس پيام‌گير هدايت شده و شماره آن‌ها در آن سيستم ذخيره مي‌شود و هنگامي که تلفن همراه مشترك مجددا روشن شده و يا در دسترس قرار گيرد، ليستي از تمام شماره‌هايي که با وي تماس گرفته‌اند، به همراه زمان اين تماس‌ها از طريق پيام کوتاهي و به‌طور خودكار به وي اعلام مي‌‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

92456