۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

سرويس‌هاي ارزش افزوده پيام‌رساني در كشور

قابليت دسترسي، محتواي ايراني ـ اسلامي و سادگي توسعه و گسترش سريع اشاره كرد؛ هرچند كه بعضا از كيفيت لازم برخوردار نيستند.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS،  از جمله ويژگي‌هاي سامانه درگاه پيام كوتاه، پياده‌سازي مبتني بر يونيكس و Solaris است، به دليل امنيت بالاي سيستم عامل يونيكس و نيز فايل سيستم يكپارچه مقاوم در برابر خرابي ديسك، تمامي مراحل پياده‌سازي و اجراي سيستم در محيط سيستم عامل يونيكس انجام مي‌پذيرد، در اين طرح ارتباط بين برنامه‌هاي مشتري (Client) و كارگزار (Server) از طريق سكوت‌هاي پروتكل TCP برقرار مي‌شود، از اين رو مي‌توان سيستم را كاملا به صورت پيمانه‌اي پياده‌سازي كرد. پياده‌سازي پيمانه‌اي سيستم يكي از مهمترين ويژگي‌هاي اين طرح است چرا كه به دليل پيمانه‌اي بودن طرح ضريب اطمينان و ميزان در دسترس بودن سيستم افزايش فوق العاده چشمگيري مي‌كند.
اما به دليل اهميت زياد دو معيار ضريب اطمينان و ميزان در دسترس بودن به خوبي مي‌توان اهميت پيمانه‌اي بودن سيستم را به‌عنوان ويژگي تاثيرگذار در نگه‌داري و توسعه سيستم را درك كرد. از جمله مزاياي ويژگي پيمانه‌اي بودن سيستم، سهولت ايجاد تغييرات در سيستم بر حسب نياز مطابق با رشد استانداردها و ارتقاي شبكه موبايل كشور است.
سرويس‌هاي مبتني بر متن از جمله خدماتي است كه اين سرويس‌ها به صورت پيام كوتاه براي مشترك ارسال مي‌شوند و عبارتند از اخبار كه شامل مهمترين و آخرين خبرها است؛ پيام‌هاي مذهبي، سرگرمي؛ پيام‌هاي اطلاع‌رساني شامل وضعيت ترافيكي بزرگراه‌ها، پيش‌بيني وضع هوا، برنامه سينماها و پيام‌هاي آموزشي مانند آموزش زبان، تست‌هاي كنكور، زنگ‌هاي مونوتون (monotone) و برخي تصاوير گرافيكي است.
همچنين با سرويس پيشرفته GPRS مي‌توان در سايت پرديس اشتراك رايگان گرفته و از طريق آن تمام مسنجرهاي خود را به صورت همزمان چك كنيم.
اما نرم‌افزار SMS Voting اين امكان را به سازمان‌ها مي‌دهد كه امكان برگزاري مسابقات و نظرسنجي‌ها و يا سيستم‌هاي پرسش و پاسخ را از طريق SMS دارا باشند، در اين سيستم مدير كلي مي‌تواند مديريت شماره‌ها، مديريت نظرسنجي‌ها، مديريت اعتبارات سازمان‌هاي تابعه، صدور صورتحساب، تعيين تعرفه‌ ارسال و دريافت، گزارش‌گيري از پيام‌هاي ارسالي و دريافتي، تعيين آدرس اينترنتي براي دسترسي، مديريت نظرسنجي، مشاهده ترافيك شماره و سازمان خود و مشاهده تمام پيام‌هاي ارسالي و دريافتي سازمان خود را انجام دهد؛ همچنين ارسال انبوه و امكان ارسال كلي به صورت‌هاي ارسال Random، Range و پيش شماره را داراست.

نظرات : 0

ثبت نظر

56700