۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

به حساب گذاردن چک با استفاده از تلفن همراه

به گزارش ICTPRESS به نقل از " تی جی دیلی"، ابزارهای دسترسی به این سرویس هم اکنون در آیفون اپل و دیگر گجت های الکترونیکی فراهم شده و شرکت USAA که یک شرکت بانک و بیمه ای در آمریکاست با این سرویس همکاری می کند که البته در آینده بانک های بزرگ همچون سیتی بانک نیز از این سرویس پشتیبانی خواهد کرد .
گرچه  این فناوری جدید که به سپرده گذاری از راه دور شهرت یافته اتلاف وقت کاربران را بسیار کاهش خواهد داد اما نگرانی دیگر در خصوص کلاهبرداری و دزدی اطلاعات مالی به این پروسه اضافه شده است . اما ارائه دهندگان این سرویس بر این اعتقادند که هیچ نگرانی امنیتی‌ای در این راستا وجود ندارد و تمامی تدابیر امنیتی برای استفاده بهینه از این سرویس اندیشیده شده است .
با استفاده از این فناوری زمانی که کاربر از پشت و روی چک خود عکس تهیه می کند، رایانه ای که این تصاویر را دریافت می کند عکس را از لحاظ شماره چک ، رقم چک و امضای فرد ارسال کننده را بررسی می کند و به خصوص تصویری که از پشت چک تهیه شده می تواند تضمين كننده امنیت این چک باشد .
پس از آن سازمانی که چک های بانکی را مبادله می کند مبلغ چک را به حساب واریز می کند که این امر از نقد کردن یک چک چندین بار جلوگیری می کند .
راه اندازان این فناوری معتقدند كه این سیستم به خصوص می تواند از اتلاف وقت بسیاری شرکت ها و سازمان های بزرگ که هر روزه تعداد زیادی چک به سراسر کشور می فرستند ، کمک می کند . 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

70889