۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

سود تقسيمي مخابرات و واكنش رييس اداره نظارت بر ناشران بورسي

براساس نظرقطعي حسابرس اين شرکت به بازار اعلام شد، گفت:  در اطلاعيه‌هاي سازمان بورس در مورد ميزان تقسيم سود مخابرات، نقطه‌ نظرات حسابرس و بازرس قانوني، مدنظر قرار گرفته و هيچ‌گونه رفتار سليقه‌اي در اين اطلاعيه ها دخالت نداشته است، مجمع شرکت مخابرات بدون رفع بندهاي گزارش حسابرس، اقدام به توزيع سود 30 توماني کرد.
به گزارش ICTPRESS امير حمزه مالمير ، رييس اداره نظارت بر ناشران بورسي سازمان بورس  درخصوص ميزان سود قابل تخصيص مخابرات، گفت: در اين اطلاعيه ها آمده بود درصورت رفع بندهاي گزارش حسابرس، سود قابل تخصيص بين سهامداران افزايش مي‌يابد و در بند 10 گزارش حسابرس مخابرات نيز تاکيد شده بود مجمع مي بايست در توزيع سود، به اين موضوع توجه داشته باشد، اما اين بندها برطرف نشد و مجمع مخابرات نيز بدون رفع بندهاي مذکور، اقدام به تصويب توزيع سود به ميزان 30 تومان به ازاي هر سهم کرد.
وي به برگزاري جلسات طولاني مسئولان سازمان بورس با مديران ارشد و سهامداران عمده شرکت مخابرات ايران اشاره کرد و گفت: در اين جلسات از مديران شرکت درخواست شده بود که قبل از اخذ نظر حسابرس نسبت به صورت‌هاي مالي اين شرکت، مشکلات و بندهاي مطرح شده در گزارش حسابرس شرکت‌هاي تابعه را رفع کنند تا اين موارد در گزارش حسابرس نسبت به صورت‌هاي مالي شرکت مخابرات ايران مطرح نشود و مشکلي از بابت توزيع سود به دنبال نداشته باشد.
رييس اداره نظارت بر ناشران بورسي سازمان بورس با بيان اينکه مخابرات تاکنون هيچ يک از مشکلات فوق را برطرف نکرده است، گفت: نماينده سهام متعلق به دولت نيز در زمان برگزاري مجمع درخواست کرده بود که بندهاي گزارش حسابرس لحاظ شود. لازم به ذکر است که تصميم‌گيري درخصوص پذيرش يا عدم پذيرش موارد منظور شده توسط شرکت به طرفيت دولت به بررسي‌هاي بعدي دولت در اين خصوص و آينده موکول شده است.
وي گفت: همچنين نماينده سازمان بورس درخصوص لزوم درنظر گرفتن بندهاي گزارش حسابرس و ميزان حداکثر سود قابل تخصيص به سهامداران حاضر در جلسه تذکر لازم را داده است.
مالمير يادآور شد: در اطلاعيه‌هاي سازمان بورس، نقطه‌ نظرات حسابرس و بازرس قانوني، مدنظر قرار گرفته و هيچ‌گونه رفتار سليقه‌اي در آن دخالت نداشته، کما اينکه براي ساير شرکت‌ها نيز اين عمل و رويه صورت گرفته است.
وي با تاکيد بر اينکه هدف سازمان بورس، شفافيت هرچه بيشتر اطلاعات و انجام معامله بر اساس اطلاعات منصفانه است، افزود: در اين راستا، حسابرسان به عنوان يکي از بازوهاي اصلي شفافيت همواره مطرح بوده‌اند و اضافه کردن وظايفي ازجمله اظهارنظر نسبت به صورت‌هاي مالي مياندوره‌اي شش ماهه و پيش‌بيني‌هاي ارائه‌شده توسط ناشران، علاوه بر اظهارنظر درخصوص صورت‌هاي مالي پايان سال به حسابرسان مستقل، گوياي اين مطلب است.
وي ادامه داد: تمام کساني که در بازار فعاليت مي‌کنند ‌بايد بپذيرند که حسابرس مستقل به عنوان فردي کارشناس و خبره در زمينه مسائل مالي که در ساير زمينه‌ها نيز از مشاوره کارشناسان مربوط کمک و بهره‌ مي‌گيرد، مناسب‌ترين مرجعي است که مي‌تواند درخصوص وضعيت مالي شرکت اظهارنظر کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

15900