۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

ايران و اوکراين بر سر ميز تفاهم

 در 12 ماده به زبان‌هاي فارسي، انگليسي و اوکرايني تنظيم و توسط محمد حسن حبيبيان ، رييس هيات مديره و مدير عامل پست جمهوري اسلامي ايران و ايوگن زاياتس، کفيل اداره پست اوکراين « اوکراپشتا » در کي‌يف به امضا رسيد.
به گزارش ICTPRESS ، در سه روز رايزني‌هاي مديرعامل پست کشورمان که به دعوت همتاي اوکرايني به کي‌يف سفر كرده و در نشست روساي مقامات پستي دو کشور، طرفين ظرفيت‌هاي متقابل در هر بخش را تشريح و به موضوعات و زمينه‌هاي مورد علاقه يکديگر پرداخته و به مسائل فني در بخش‌هاي مرتبط پاسخ دادند. اين تفاهمنامه علاوه بر تبادل تجربيات و همکاري‌هاي آموزشي ، راه‌هاي مختلف تسهيل تعاملات پستي و مراودات اقتصادي و انتقال مرسولات  ، دامنه وسيعي از همکاري‌هاي دوجانبه و چند جانبه را در زمينه‌هاي مختلف مطرح و دو کشور به زودي با تشکيل کميته‌هاي مشترک پستي ، جزئيات و اهداف همکاري‌ها را تحقق خواهند بخشيد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در کي يف، با اشاره به ضرورت‌هاي جديد در چشم انداز همکاري‌هاي پستي و مواصلاتي بر استفاده از کليه توان و ظرفيت‌هاي منطقه‌اي و چند جانبه اي و افزايش حجم کمي و کيفي خدمات پستي و مواصلاتي ميان ايران و اوکراين تاکيد كرد؛ در اين ديدار سه روزه هيات عاليرتبه پست جمهوري اسلامي ايران از اماکن پستي ، موزه و اماکن تاريخي اوکراين بازديد و با رئيس دپارتمان طراحي آکادمي هنر در کي يف نيز ديدار و گفت‌وگو كرد.
مديرعامل پست کشورمان همچنين در ديدار با اکبر قاسمي، سفير جمهوري اسلامي ايران در کي يف ، درباره راه‌هاي گوناگون تقويت تعاملات پستي و ارتباطي مذاکره و پيشنهاداتي از سوي وي در پرتو همکاري‌هاي شکل گرفته بين ايران و اوکراين در ارتباط با عراق و افغانستان و از جمله توسعه همکاري ها با ساير کشورهاي آفريقايي، آسيايي و اروپايي ارائه شد. بر اساس مفاد تفاهمنامه امضاء شده، انتشار توليدات فيلاتلي و تمبر مشترک ، ارائه خدمات حواله جات مالي و استفاده از امکانات حمل و نقل زميني و هوايي به مقصد ديگر کشورها از طريق ايران و اوکراين تسريع و تقويت خواهد شد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

20444