۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

فناوری جدید برای جلوگیری از چاپ پول تقلبی

به گزارش ICTPRESS به نقل از " گیزمگ"، نخستین بار این استرالیا بود که در سال 1996 دستور چاپ اسکناس های پلیمری را صادر کرد که با استفاده از این روش چاپ و یا اسکن معمولی پول تا حدی مشکل می شود . اما به تازگی دانشمندان موفق به ارائه روشی شده اند که در آن از رنگ های خیره کننده و زیبایی که در بال پروانه های استوانه ای وجود دارد برای چاپ پول و صدور کارت های اعتباری تقلید می شود که این امر چاپ پول ها و کارت های تقلب را عملا غیر ممکن می سازد .
طبق گفته متخصصان دانشگاه کمبریج که در حال بررسی این پروژه هستند ، بال پروانه های استوایی به دلیل آنکه از چندین لایه پوسته و هوا تشکیل شده اند رنگ های بسیار درخشنده و زیبایی دارند و با استفاده از روش نانوفابریکیشن می توان ورقه هایی همانند این بالها تولید کرد که کپی کردن آنها توسط روشهای معمولی چاپ اسکناس غیر ممکن است .
این ساختار مصنوعی می تواند برای مخفی کردن اطلاعات در درون امضاهای اپتیکال موجود بر روی اسکناس ها ، پاسپورت و یا کارت های اعتباری مورد استفاده قرار گرفته و روند تولید تقلبی آنها را متوقف کند .
گفتنی است؛ این دانشمندان در نظر دارند ابتدا این روش را برای چاپ اسکناس 10 دلاری استفاده کنند ودر صورت موفقیت آمیز بودن طرح آن را برای پاسپورت و دیگر اسکناس ها نیز مورد استفاده قرار دهند .

نظرات : 0

ثبت نظر

39756