۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

نهايي شدن تعرفه SLA

به گزارش خبرنگار ICTPRESS،  آيين‌نامه در پنج سطح است؛ سطح‌هاي درجه يک و دو اين آيين‌نامه هزينه بسياري بالايي براي استفاده کنندگان آن خواهد داشت و بسيار گران است که سطح اول آن دياموند (الماس) و سطح دوم گلد (طلا) است که معمولا براي ديتاسنترها استفاده مي‌شوند و بنا بر اعلام SLA ازسوي شركت ارتباطات زيرساخت در چهار سطح ارايه خواهد شد و با توجه به سطحي كه از سوي بهره‌برداران انتخاب مي‌شود علاوه بر اختصاص مسيرهاي پشتيبان و ضريب بالاي دسترسي تعيين شده با پرداخت هزينه‌هاي مربوط به مسيرهاي پشتيباني، همراه خواهد بود.
محمد كرم پور، رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در گفت ‌وگو با خبرنگار ICTPRESS خبر داد:  تعرفه SLA در كميسيون تنظيم مقررات تصويب و نهايي شد.
به گفته وي اجرايي شدن چنين توافق‌نامه‌هايي در عرصه‌ خدمات ارتباطي در ايران با توجه به حضور بخش خصوصي به ويژه در بخش تلفن همراه و اينترنت ضروري بود تا مشتركان خدمات از حقوق خود آگاهي يابند و در مواقعي كه نياز است نسبت به پيگيري قانوني آن اقدام كنند.
منظور از SLA يا Service Level Agreement، قرارداد تضمين و تامين ميزاني معين از كيفيت خدمات از سوي شركت سرويس‌دهنده براي شركت سرويس‌گيرنده يا كاربر است؛ تصويب توافقنامه سطح سرويس يا خدمات گامي بلند از سوي رگولاتوري براي هرچه بيش‌تر قانونمند كردن شرکت‌هاي دولتي در ارائه امکانات و همچنين دفاع از حقوق بخش خصوصي فعال در حوزه ICT در قبال دولتي‌ها و نيز دفاع از حقوق کاربران در مقابل اين دو بخش به شمار مي‌رود. چراكه تدوين و تصويب SLA را مي‌توان از جمله اقداماتي برشمرد
بر اين اساس هم‌اکنون توسعه‌ي شبکه‌ي زيرساخت و تنوع خدمات مخابراتي در اين شبکه زمينه را براي اجراي تفاهم نامه سطح خدمات، SLA در شرکت ارتباطات زير ساخت، فراهم کرده است تا خدماتي که اين شرکت به عنوان متولي دولتي و انحصاري شبکه ارتباطات بين شهري و بين‌الملل کشور به مشتريانش ارائه مي‌دهد از تضمين کيفيت و امنيت مناسب برخوردار باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

38202