۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

افزايش امنيت سيستم‌هاي موجود در كشورمان

بر اساس استانداردهای 13 گانه ISMS تدوین می شود که در صورت احراز شرایط گواهی مورد نظر برای متقاضیان صادر می شود.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS،  بر اساس این دستورالعمل، ساز و کار صدور گواهی برای سامانه های ایجاد شده از سوی دستگاه های اجرایی مشخص خواهد شد؛ اعتبار این گواهی نامه ها دو ساله خواهد بود و دستگاه های دولتی باید تا پایان سال 90 این گواهی را دریافت کرده باشند.
گفتني است؛ با انجام اين طرح امنيت به لحاظ پرسنلي، نرم‌افزاري و سيستم‌ها افزايش مي‌يابد.
سعید مهدیون، مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات گفت: بر اساس مصوبه دولت کلیه دستگاه های اجرایی مشمول ماده پنج قانون خدمات کشوری ملزم به پیاده سازی سامانه(ISMS) هستند، در طول برنامه پنجم حداقل باید یک دوره، این گواهی برای دستگاه های اجرایی مجدد صادر شود، شرکت های دولتی و دستگاه های اجرایی می توانند از بخش خصوصی و دارای صلاحیت به منظور پیاده سازی این سامانه استفاده کنند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی شرکت های خصوصی فعال در این حوزه پس از دریافت تأییدهای لازم از مراجع ذی صلاح، به وکالت از شرکت فناوری اطلاعات ایران این گواهی را صادر و برای اعلام نظر نهایی به کارشناسان ارشد حاضر در شرکت ارایه خواهند داد که پس از ممیزهای لازم گواهی مورد نظر صادر می شود.
متاسفانه به لحاظ امنيتي سيستم‌هاي موجود در كشورمان اهميت لازم را پيدا نكردند كه با راه‌اندازي اين سيستم مسايل امنيتي مورد بررسي قرار گرفته و  راهكاري ارائه مي‌شود كه امنيت در اين زمينه افزايش يابد.

نظرات : 0

ثبت نظر

18395