۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

انجام كارها با محوريت توسعه خدمات الكترونيكي

راهکار رفع مواردي مانند کاهش مصرف سوخت، كاهش سفرها، آموزش، اشتغال زايي، سلامت و مواردي از اين قبيل در استفاده موثر از فناوري هاي اين حوزه است.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS، در بيشتر کشورها ارائه سرويس‌ها به صورت دولتي و توسط دولت تجربه چندان موفقي نبوده و مي‌توان گفت دولت، سرويس‌دهنده خوبي نيست و به همين دليل است که بخش خصوصي را درگير کارها مي کنند. در ايران هم دولت موظف است با خصوصي سازي و پياده‌سازي اصل 44، امور تصدي گري را از خود جدا و کار مردم را به مردم بسپارد.
آنچه كه ما شاهديم اين است كه مردم زياد از سرويس‌هاي الكترونيكي بهره‌مند نشدند و و رفاه و آسايش ناشي از اين صنعت را به دست نياورده اند. مشكل اصلي اين است كه اين سرويس‌ها دولتي عرضه مي شود و ما اعتقاد داريم دولت بايد با تبيين قوانين و مقررات و دستورالعمل، وجه حاکميتي اين خدمات را پوشش دهد و باقي کار را به بخش خصوصي واگذار کند.
به گفته مهران خوانساري، نايب رئيس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران زماني كه ارائه سرويس‌ها و كل فرآيندها در دست بخش خصوصي باشد آن ها سرويس‌هاي بهتري به مردم ارائه مي‌دهند.
وي با بيان اينكه بايد كليه برنامه‌ها در بخش‌هاي مختلف با محوريت توسعه خدمات الكترونيكي انجام گيرد گفت: اين كار هم صرفه‌جويي‌هاي چشمگيري به دنبال خواهد داشت و هم شاهد رونق بيشتر در زمينه كسب و كار خواهيم بود.
 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

35588