۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

استفاده از فناوري اطلاعات و كاهش رفت‌ و‌ آمدها

محلي مناسب براي انجام برخي فعاليتها که قبلاً از طريق حضور در محل کار امکان پذير بود، مطرح كرده است و همين موضوع منجر به اشتغال‌زايي‌  و تعاريف جديدي از نوع فعاليت‌ها شده است.
امير حسين نعيمي يك كارشناس فناوري اطلاعات در گفت‌و‌گو با خبرنگار ICTPRESS اظهار داشت: با پيشرفت تكنولوژي‌هاي جديد و استفاده از فناوري اطلاعات رفت‌و‌آمدها كاهش يافته و مردم ترجيح مي دهند به جاي اينكه مسافت‌ها راه بروند تا اينكه خريدي انجام داده و يا قبضي را پرداخت كنند و يا حتي معامله‌اي را انجام دهند از طريق اينترنت و فناوري هاي نوين اين كار را انجام دهند كه اين موضوع خود باعث صرفه‌جويي در وقت و هزينه شده و به لحاظ رواني نيز بسيار موثر است.
وي ادامه داد: با اين كار و استفاده از فناوري اطلاعات در همه امور طبيعي است كه ما كاهش ترافيك را خواهيم داشت و اين موضوع خود تبعات بسيار زيادي به لحاظ مالي و رواني در پي خواهد داشت كه تقريبا اين موضوع براي آحاد مردم مشخص شده است .
نعيمي خاطرنشان كرد: حمل و نقل  نيز تحت تأثير اين پيشرفتها در بسياري از جهات دگرگون شده و ديگر نمي توان دسترسي را تنها با عواملي نظير زمان سفر، فاصله و يا هزينه سنجيد و پيشرفت هاي صورت گرفته در زمينه فناوري اطلاعات موجب دگرگوني الگوهاي سفر نيز شده و خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

83168