۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

اجرای طرح جامعه اطلاعاتی کشورهای اسلامی نیازمند امنیت شبکه مجازی

احمد روشن فکر راد ، کارشناس ICT در گفت و گو با خبرنگار ICTPRESS درخصوص طرح جامعه اطلاعاتی کشورهای اسلامی ، ضمن بیان مطلب فوق گفت : قرار بود در این طرح با ایجاد کتابخانه ای مجازی از کتاب های ارزشمند علمای بزرگ اسلامی در راستای اطلاع رسانی به جامعه اسلامی استفاده شود .
وی جامعه اطلاعاتی کشورهای اسلامی را طرحی عظیم دانست که در صورت اجرای نادرست آن مورد سوء استفاده قرار خواهد گرفت و در این رابطه گفت : در شرایط فعلی به دلیل عدم اعتماد به فضای مجازی ، اطلاعات این طرح را طبقه بندی کردیم و اطلاعات محرمانه و ارزشمند را در شبکه اینترنت منتشر نمی کنیم.
روشن فکر راد به تعهدات شبکه اسلامی اشاره کرد و گفت  : بر اساس این تعهدات ، اسنادی را که در اختیار داریم طبقه بندی کرده و فقط بخشی از اطلاعات را که محرمانه نیستند در شبکه قرار می دهیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ICTPRESS درباره زمان اجرای این طرح عظیم گفت : در حال حاضر با گذار از دوران بحران و نوسان های مختلف که به دلیل سوء استفاده های اطلاعاتی از این شبکه برای ما اتفاق افتاده ، در صدد هستیم شبکه های اختصاصی برای اجرای این طرح ایجاد کنیم.
این کارشناس فناوری اطلاعات تاکید کرد : باید شبکه زيرساخت اطلاعاتی جامعه اطلاعاتي کشور را تقویت و به نوعی ساماندهی كنيم تا بتوان این طرح را با محتوای کاملا اسلامی اجرایی کنیم.
وی مهمترین هدف از راه اندازی این شبكه براي جامعه اطلاعاتی را در اختیار گذاشتن کلیه کتاب های تخصصی خطی ، مرجع ، مطالعات حوزوی ، تحقیقات و پژوهش های اسلامی در تمام سطوح برای علاقمندان دانست.

نظرات : 0

ثبت نظر

26244