۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

بایدو یکه تاز بازار جستجو در چین

جستجویی چین بود توانسته یکه تاز عرصه جستجوی اینترنتی در بازار پر رونق چین شده و درصد بالایی از مشتریان و تبلیغ‌دهندگان را که پیش از این از مریدان گوگل بودند اکنون در غیاب گوگل به سوی خود جذب کند.
 به گزارش ICTPRESS به نقل از" رویترز "، موتور جستجوگر  بایدو که نام خود را از یک شعر چینی قدیمی داستان مردی است که به دنبال عشق خود می‌گردد وام گرفته و رشد و شکوفایی خود را از اتاق  یکی از هتل‌های پکن آغاز کرد .
هم اکنون پس از ده سال بایدو بزرگترین موتورجستجوگر چین به شمار می‌رود و ساختمان اصلی آن  در زمینی به مساحت 91500 مترمربع واقع شده است و یکی از قدرتمندترین موتور های جستجوگر ملی در جهان به شمار می رود و سایه  سنگین نفوذ آن بر بازار جستجوی اینترنتی چین غیر قابل انکار است .
بایدو که دارای ۵۷ خدمات گوناگون از جستجو تا شبکه‌های اجتماعی است  دارای قابلیت جستجو در اینترنت، عکس و فایل‌های صوتی است. از دیگر قابلیت‌های این سایت نوشتن عبارت مورد نظر به خط پین یین و برگرداندن آن به طور خودکار به چینی نوشتاری و جستجو بر اساس آن می‌باشد. این موتور جستجوگر در ژانویه ۲۰۱۰ هشتمین سایت پر بازدید دنیا و پربازدیدترین سایت چین بوده‌است.
اين وب‌سايت همچنين در كشور تايوان رتبه 19 و در كره‌جنوبی رتبه 23 برترين وب‌سايت‌های اينترنتی را به دست آورده است و حتی جايگاه آن در كشور آمريكا 389 است.
گزارش ها حاکی است هم اکنون کشور چین که با بیش از  400 میلیون  کاربر اینترنتی، عنوان بزرگترین کشور بالاترین نرخ کاربر اینترنتی  در جهان  را به خود اختصاص داده و حضور در یک چنین بازار پررونقی آرزوی هر موتور جستجوگر و یا هرر شرکت فعال در حوزه اینترنت است .
طبق بررسی های انجام شده از سوی  یک موسسه بین‌الملی در چهارماهه نخست سال جاری میلادی در حالی که گوگل چینی با افتی 4.6 درصدی،31 درصد جستجوهای چینی را از آن خود کرده بود بایدو موفق شد سهم خود را از این بازار 58.4 به 64 درصد برساند.
گفتنی است؛ در طی این ماهها و با گسترش اختلافات میان گوگل و دولت چین، گوگل دفتر مرکزی خود در چین را تعطیل نمود و ترافیک جستجوهای چینی را برای جلوگیری از سانسور دولت چین به جستجوگر هنگ‌کنگی خود واگذار کرد .

نظرات : 0

ثبت نظر

96199