۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

كاهش ترافيك با ويدئو كنفرانس

علي‌رضا محمدي ، يك  مدرس دانشگاه در گفت‌و گو با  خبرنگار ICTPRESS ضمن بيان اين مطلب توضيح داد:  اگر سرعت اينترنت براي برقراري ارتباط به شكل ويدئو كنفرانس كافي باشد همين موضوع خود  كاهش چشم‌گيري  در سفرهاي شغلي ايجاد كرده و تعدادي از سفرهاي كاري يا دوستانه را كاهش مي‌دهد.
به اين ترتيب كساني كه مي‌خواهند پيرامون موضوع كاري جلسه ‌اي داشته باشند يا دوست خود را به هر دليلي ملاقات كنند با استفاده از اين سيستم مي توانند اين كار را به صورت الكترونيكي و با استفاده از اين سيستم انجام دهند.
وي تاكيد كرد:  تاثير فناوري اطلاعات بر كاهش تعداد مسافرت‌هاي درون‌شهري و برون‌شهري امري انكار ناپذير بوده و اين موضوع خود منجر به كاهش ترافيك خواهد شد.
اين كارشناس اظهار داشت:  امروزه بر مبناي كارهاي پژوهشي مختلف، توسعه زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات و نيز ارتقاي سطح دانش استفاده از اينترنت به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مديريت تقاضاي سفرهاي درون‌شهري و برون‌شهري قلمداد شده و كاهش تعداد مسافرت‌ها و جايگزيني آنها با ارتباطات الكترونيكي، منجر به كاهش مصرف سوخت، كاهش اتلاف وقت شهروندان در ترافيك و كاهش آلودگي هوا مي‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

33369