۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

توسعه ICT مانع جنگ هاي جهاني است

مركزهمايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد، تاكيد كرد: اميدواريم با توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات در بين همه كشورها و به صورت جدي شاهد ايجاد هيچ جنگي نباشيم.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS: دكتر مهدي اخوان ،قائم مقام وزير ارتباطات در فن‌آوري و امور بين‌الملل در اين مراسم  با بيان اين كه فن‌آوري اطلاعات همانطور كه از عنوانش مشخص است سعي مي‌كند كه اطلاعات را در جامعه بشري گسترش دهداظهار داشت: اگر توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات واقعا در دنيا اتفاق بيفتد پس چرا ما شاهد جنگ‌هاي متعدد هستيم؟
وي ادامه داد: اين نشان مي دهد كه توسعه ICT منطبق بر اصولي كه ملت‌ها به آن اعتقاد داشته باشند اتفاق نيفتاده بلكه ابزاري براي تعداد محدود افراد سودجو شده است كه متاسفانه به صورت غير صحيح از ان بهره‌برداري كردند .
همچنين رضا تقي‌پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در حاشيه اين نشست و در جمع خبرنگاران  با بيان اينكه كشورمان در منطقه اي قرار دارد که از نظر ژئوپولتيکي منحصر به فرد است و مي تواند گذر گاهي بين شرق و غرب باشد ابراز داشت: در ارتباط با کشور هايي که خواهان بهره بردن تجارب ما در مسير توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات هستند اعلام همکاري مي کنيم.
وي با بيان اينكه ايران به زودي تبديل به هاب پستي در منطقه خواهد شد گفت: با توسعه روابط با کشور ها خود به خود جذب سرمايه گذاري خارجي امکانپذير مي شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

50696