۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

اهداف دولت از دوركاري مشخص شود

به گزارش ICTPRESS : دكتر علي اكبر جلالي استاد دانشگاه و باني شهرهاي الكترونيك در ايران در برنامه راهبرد اقتصادي با حضور در استوديوي شبكه چهار در برنامه زنده امشب با اشاره به موضوع دوركاري از دولت خواستار ايجاد مركز ملي دوركاري و مراكزي در شهرها و روستا ها براي اين منظور شد.

وي در ادامه صحبت هايش افزود : بايد در اين خصوص به سه اصل مهم توجه كرد و كار را جلو برد.

وي تصريح كرد : اصل اول توسعه فرهنگي و آموزشي است كه در آن بايد موضوع نظري دوركاري براي جامعه مشخص شود و در اين راستا بايد تعاريف قابل ارائه و ارائه شده به مردم واحد باشد تا از سردرگمي در كاربردي سازي موضوع ميان آنها جلوگيري شود.

موضوع دوم آموزش عمومي به شهروندان است كه در اين راستا مباني كاربردي و ژست هاي اصلي دوركاري هم براي كاركنان دولتي مشخص شود و هم براي ارباب رجوع كه بداند آيا بايد و چگونه بايد سفارش دريافت خدمات خود را از راه دور بدهد؟

سومين موضوع نيز ارائه تخصصي موضوع در همايش ها و سمينارها است كه در آنها زمينه هاي رواني ، اقتصادي ، اجتماعي و ديگر موضوعات تخصصي براي همگان مطرح ، بررسي و جمع بندي شود.

جلالي گفت : پيشنهاد مي كنم ضمن اينكه لازم است تا دولت اهداف خود را از اجراي اين طرح به مردم و كارشناسان اطلاع رساني كند؛ مركز ملي دوركاري در كشور ايجاد و مدل هاي پايلوت شهري و روستايي مراكز دوركاري نيز احداث شود.

وي اظهار داشت : اگر 5 درصد مردم از طريق دوركاري به فعاليت بپردازند ، چند درصد به  GDP كمك كرده اند.

جلالي گفت : بايد زيرساخت ها از جمله شبكه ارتباطي اينترنت پرسرعت و با كيفيت آماده باشد و از طرفي بخش خصوصي براي توليد نرم افزارهاي لازم تشويق و ترغيب شود.

سايت هاي نيازمندي در كشور تشكيل و توسعه يابد تا مباني لازم براي مباحث فني و زيرساختي موضوع مورد بحث شناسايي و  تامين شود.

در بحث آموزشي بايد رشته هاي مرتبط با اين موضوع يعني دوركاري در دانشگاه ها راه اندازي شود.

http://drjalali.ir

نظرات : 0

ثبت نظر

92870