۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

فقط از 10 درصد قابليت‌ها و كاربرد‌هاي تلفن همراه استفاده مي‌شود

استفاده از اين ابزار ارتباطي دارد، گفت: متاسفانه در كشورمان فقط از 10 درصد قابليت‌ها و كاربرد‌هاي تلفن همراه استفاده مي‌شود و اين جاي كار و بررسي بيشتري دارد.
به گزارش ICTPRESS؛ حسين طالبي، با بيان اينكه بهترين ابزار در ارتباط شهروند با سيستم‌هاي الكترونيكي در قالب دولت يا تجارت الكترونيكي و به طور كلي تعاملات الكترونيكي، موبايل است گفت: به لحاظ در دسترس‌بودن تلفن همراه توسط اكثر جامعه، اين ابزارارتباطي نقش مهمي در افزايش دانش شهروندان و پياده‌سازي دولت الكترونيكي و ارائه‌ خدمات الكترونيكي به شهروندان دارد.
وي تاكيد كرد: صرفا پرداختن به اين موضوعات در سمينارها و پرداختن به كاربرد‌هاي موبايل كافي نيست.
مدرس دانشگاه با بيان اينكه متاسفانه در كشورمان كمتر به  توليد سيستم‌هاي اطلاعاتي ،نرم‌افزار‌ها و زيرساخت‌هاي لازم براي استفاده از موبايل توسط شهروندان پرداخته شده است گفت: تا زماني كه زيرساخت‌هاي تكنولوژيكي و فناوري لازم بومي نشده  و در كشور مورد استفاده قرار نگيرد مي‌توان گفت كه عملا موبايل در كشور كاربردي ندارد.
وي در ادامه علت اين موضوع را فراهم نكردن زيرساخت‌هاي فن‌آوري اطلاعات لازم در كشور عنوان كرده و ابراز داشت: ظرفيت‌هاي لازم براي بومي‌سازي نرم‌افزار‌هاي مورد نياز براي ايجاد سرويس‌هاي ارزش افزوده با استفاده از موبايل در كشور ايجاد نشده و بايد گفت كه اين كار صورت نمي‌گيرد مگر با برنامه‌ريزي گسترده نهادهاي ذيربط در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي؛ براي اين‌كه كاربران و شهروندان بتوانند از اين ابزار‌هاي ارتباطي كه مهم‌ترين آن موبايل است به سيستم‌هاي مورد نظر متصل شوند و خدمات مورد نيازشان را دريافت كنند.
عضو شوراي عالي انفورماتيك افزود: ولي اين موضوع مصرف را بالا مي‌برد و بخش عمده قابليت‌هاي موبايل‌هاي گران كه خريداري مي‌شود در كشور استفاده نمي‌شود، چون زيرساخت‌هاي نرم‌افزاري و ارتباطي لازم در كشور ايجاد شده صرفا مصرف را بالا مي‌برد.
مدير سابق فناوري اطلاعات شركت‌ ملي نفت ايران گفت: در كشور ما زماني كه  فردي موبايل با قيمت بالا و با قابليت‌هاي زياد خريداري مي‌كند انتظار مي‌رود كه از همه قابليت‌هاي آن استفاده كند، ولي اين كار صورت نمي‌گيرد و بخش زيادي از قابليت‌ها بي‌استفاده مي ماند كه اين كار فقط به مصرف بي‌رويه‌ از اين ابزار منجر مي‌شود.
طالبي تصريح كرد: بهتر است چالش‌هاي مربوط به عدم استفاده از تمام قابليت‌هاي موبايل و سيستم‌هاي الكترونيكي دركنفرانس‌ بین المللی شهروند الكترونيكي و تلفن همراه مورد بررسي و بيشتر چالش‌ها و موانع موجود در اين‌كه شهروندان نمي‌توانند از تمام قابليت‌هاي  تلفن همراه استفاده‌كننده تحلیل شود.
وي پيشنهاد داد كه بهتر است در دومین كنفرانس بین المللی شهروند الكترونيكي و تلفن همراه به اين قبيل موضوعات و راهكارها و آگاه سازي مردم بيشتر توجه شود و سرويس‌هاي مورد نياز به شهروندان معرفي و ارائه شود.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی ICECC2012 ، دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه دیماه امسال در تهران برگزار می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

19246