۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

رونمايي سيستم رتبه‌بندي نرم‌افزار‌هاي كاربردي

به گزارش ICTPRESS؛ هفته‌ آينده از سيستم جديد رتبه‌بندي نرم‌افزار‌هاي كاربردي تلفن همراه مانند آنچه كه از 17 سال گذشته در صنعت بازي‌هاي ويديويي مورد استفاده است، رونمايي مي‌شود.
انجمن بي‌سيم امروز عنوان كرد كه اين بسته سيستمي جديد، كاربردي ساده دارد و به دنبال كمك در رتبه‌بندي نرم‌افزار‌هاي سرگرمي است كه با بدنه‌اي خودكار عمل مي‌كنند و با بررسي‌هاي خود سرانجام يك درجه سني مناسب را براي بازي‌هاي ويديويي تعيين مي‌كند.
بنا بر اعلام سي‌نت، ابتكار اصلي در ميان مقاله‌اي با عنوان «سيستم رتبه‌بندي نرم‌افزار‌هاي كاربردي موبايل» نهفته شده است كه در كنفرانس CTIA در اواخر مارس ارائه شد.
تعريف‌هاي محتوايي اين برنامه به واسطه‌ داشتن برنامه‌سازان نرم‌افزار‌هاي كاربردي، خلق و توسعه‌ خود را براساس يك مجموعه از رتبه‌بندي‌ها و دستورالعمل‌ها شامل مي‌شود.
نتيجه‌ نهايي كه در كنفرانس CTIA درباره‌ اين نرم‌افزار عنوان شده، اين است كه به مصرف‌كنندگان اين اميدواري را مي‌دهد كه هنگام استفاده از نرم‌افزار‌هاي كاربردي روي دستگاه‌هاي موبايل انتخاب آگاهانه‌تري داشته باشند، هرچند در فروشگاه‌هاي نرم‌افزار‌هاي كاربردي موبايل در گذشته تعداد بي‌شماري از نرم‌افزار‌هاي كنترل محتوايي وجود داشته كه سيستم‌هاي رتبه‌بندي را نيز به گونه‌اي شامل مي‌شد، اما تفاوت آن‌ها در اين بوده كه فقط قابليت تشخيص محتواي موجود در برنامه‌هاي كاربردي را داشته‌اند و تنها قادر بودند چگونگي استفاده را به مصرف‌كننده بگويند.
در فعاليت‌ توسعه‌دهندگان اين سيستم تفاوت‌هايي وجود دارد كه به‌عنوان مثال در اپل شاهديم كه اين سيستم داراي چهار سطح است و براي داشتن يك رتبه‌بندي خوب، بايد متقاضيان به فروشگاه اپل (Appstore) مراجعه كرده و از دستورالعمل آن آگاه شوند و در گوگل نيز داراي چهار رده رتبه‌بندي است كه هر رده توسط توسعه‌دهندگان آن‌ها و الگو‌ريتم مدنظر آن‌ها كار مي‌كند.
كنفرانس CTIA به‌صورت سالانه در مركز واشنگتن برگزار مي‌شود و بر پايه‌ گروه تجارت و نمايندگي‌هاي حامل، توليد‌كنندگان و ساير فعالان صنعت بي‌سيم قرار دارد كه شركت‌هاي بزرگي از فروشندگان نرم‌افزار‌هاي كاربردي موبايل را شامل مي‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

99591