۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

ايران ششمين كشور توانمند مقابله با حملات سايبري است

به گزارش ICTPRESS ؛ رضا تقي‌پور اظهار كرد: كشور ما در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات كم‌ترين آسيب را از ناحيه حملات سايبري و ويروس‌ها متحمل شده كه اين امر نشان دهنده پيشرفت‌هايي است كه در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات انجام شده است.
وي گفت: دولت به توسعه شبكه اطلاعات اهتمام ويژه دارد و در برنامه پنجم توسعه نيز بحث شبكه ملي اطلاعات كه ويژگي اصلي آن پهناي باند زياد و تعميم آن به كل كشور است، مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي متذكر شد: امنيت اطلاعات به موازات پيشرفت فناوري ارتباطات و اطلاعات بايد مورد توجه قرار گيرد و در اين راستا از سوي دولت تكاليفي به دستگاه‌هاي اجرايي براي افزايش امنيت سايبري ابلاغ شده است.
تقي‌پور در ادامه افزود: از سال 88، لزوم ايجاد سيستم‌هاي يكپارچه امنيتي به دستگاه‌هاي مختلف كشور ابلاغ شد و امسال مميزي اين سامانه‌ها را شروع مي‌كنيم.
وي گفت: امروز فضاي كار در حوزه فناوري اطلاعات در ميان مسئولان، مديران و متخصصان بسيار مثبت بوده و دولت نيز پيرو سياست عدم تصدي‌گري در تلاش است از ظرفيت بخش خصوصي بيشترين بهره‌برداري را در اين حوزه ببرد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات يادآور شد: دولت نيازمند يكپارچگي اطلاعات است و اين امر با پياده شدن دولت الكترونيك ممكن است و نتيجه آن كاهش اتلاف منابع، افزايش بهره‌وري و صرفه‌جويي در منابع انرژي خواهد بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

96580