۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

بهره‌برداري ساماندهي الکترونيکي اطلاعات اداري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات

به گزارش ICTPRESS ؛ مهديقلي، مدير کل امور اداري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين اقدام در راستاي ايجاد دولت الکترونيکي و ايجاد ارتباطات سيستمي ميان واحدهاي ستادي و استاني اجرايي مي‌شود.
وي افزود: ايجاد داشبورد الکترونيکي به منظور آگاهي مسئولان وزارت از آخرين وضعيت موجود در اين حوزه و حذف مکاتبات فيزيکي بين واحدها، از ديگر اهداف اجراي اين پروژه محسوب مي‌شود.
وي بيان کرد: درصورت ساماندهي اطلاعات موجود در اين حوزه، بسياري از مشکلات مديريتي و برنامه‌ريزي مرتفع و از اتلاف وقت، انرژي و بودجه نيز جلوگيري به عمل خواهد آمد.
مدير کل امور اداري با اشاره به اهميت دسته‌بندي و پردازش صحيح اطلاعات و مدارک مربوط به سازمان‌ها بيان کرد: بدون شک مهم‌ترين ابزار براي استفاده بهينه از فرصت‌ها و مقابله با تهديدهاي احتمالي در تمامي عرصه‌ها، وجود اطلاعات به‌روز و صحيح است.
مهديقلي ادامه داد: ساماندهي اسناد و پرونده‌ها موجب مي‌شود اطلاعات صحيح، به‌روز، دسته‌بندي شده و به صورت مناسب براي انجام فعاليت‌ها و تصميم‌گيري‌ها در اختيار مديران قرار بگيرد و بسياري از هزينه‌هاي غير ضروري حذف شود.
وي گفت: نگه‌داري از مستندات کاغذي يکي از مشکلات موجود در سازمان‌ها است، يکي از اهداف اجراي اين پروژه، الکترونيکي کردن اسناد در سطح وزارتخانه با استفاده از فناوري‌هاي نوين اطلاعاتي است.
وي تأکيد کرد: در همين راستا، ساماندهي فيزيکي الکترونيکي در دست اجراست که به واسطه آن، تفکيک، دسته‌بندي و طبقه‌بندي اسناد انجام و به منظور دسترسي آسان کدگذاري خواهند شد.
مدير کل امور اداري با اشاره به تلاش‌هاي در دست اقدام براي تهيه نرم‌افزار مناسب به منظور ساماندهي الکترونيکي اسناد، خاطرنشان کرد: اميدواريم با تلاش‌هاي در دست اجرا، ساماندهي الکترونيکي اسناد تا پايان سال جاري اجرايي و مورد بهره‌برداري قرار بگيرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

27075