۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

فناوري اطلاعات به صنايع ديگر خدمات مي دهد

واقعيت دارد اين است كه فناوري اطلاعات يكي از برنامه‌هاي پر بازده با ارزش افزوده بالا و آلايندگي بسيار پايين است.
شهريار پورآذين در گفت‌و‌گو با ICTPRESS، ستاد اطلاع رساني دومين جشنواره صنعت، بازرگاني و فناوري اطلاعات، گفت: فناوري اطلاعات در بخش‌هاي صنعتي و حفاظت از اطلاعات و سوابق مي‌تواند با هزينه پايين و سرعت دسترسي بالا بكار آيد و خود مي‌تواند ابزاري براي پرداخت و دريافت در حوزه تجارت الكترونيكي باشد، به گونه‌اي كه دسترس‌پذيري محصولات را براي مشتريان افزايش داده و امكان كلاهبرداري را چه از سمت خريدار چه از سمت فروشنده تا حد زيادي كاهش مي دهد.
وي با بيان اينكه استفاده از فناوري اطلاعات تاثير زيادي در بهبود وضعيت و كيفيت اجناس و بالا بردن فروش و بهينه كردن توليد داشته و در حوزه تجارت و بازرگاني نيز نقشي مهم دارد گفت:  از اين جهت در مطالعاتي كه در كشورهاي ديگر صورت گرفته از صنعت فناوري اطلاعات به عنوان نجات‌دهنده كشورهاي عقب‌افتاده نيز گاهي نام برده مي‌شود.
پورآذين گفت: ما هم تحريم هستيم و هم عضو سازمان تجارت جهاني نيستيم بنابراين صنعت فناوري اطلاعات مي تواند بسيار راهگشا باشد و البته براي گسترش آن به عنوان زيرمجموعه صنايع ديگر بايد احتياط كرد.
وي با بيان اينكه رشد سريع شرکت هاي خصوصي در بازاري که به نوعي انحصاري است نشان گر قابليت گسترش و رشد در اين بخش است، افزود: در عين حال، بخش فناوري اطلاعات کشور همچنان توسعه نيافته باقي مانده است.
اين استاد دانشگاه با اشاره به برگزاري دومين جشنواره صنعت، بازرگاني و فناوري اطلاعات گفت: اين جشنواره، فضاي مناسبي را براي آشنايي هرچه بيشتر متخصصان و کارشناسان فناوري اطلاعات فراهم مي کند تا با بررسي تحولات و چگونگي پيشرفت اين صنعت، در جريان آخرين دستاوردهاي علمي در اين زمينه قرار گيرند.
پورآذين بر ضرورت توجه بيشتر به موضوع فناوري اطلاعات در صنايع مختلف اشاره کرد و افزود: رشد روافزون فناوري هاي اطلاعاتي در جهان و تاثيرات متقابل آن در صنايع گوناگون، دقت نظر بيشتر به صنعت فناوري اطلاعات را اجتناب ناپذير مي کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

89276