۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

شبكه‌اي كه در داخل راه‌اندازي مي‌شود، جزئي از شبكه ملي اطلاعات است

به گزارش ICTPRESS ؛ "علي حكيم‌جوادي" رييس سازمان  فناوري اطلاعات، درباره ويژگي شبكه‌ ملي اطلاعات اظهار كرد: اين شبكه مجموعه‌اي از شبكه‌هاست كه شامل تمامي شبكه‌هاي جامع علمي، بازرگاني، دولت، ماليات و گمرك مي‌شود، به‌گونه‌اي كه با اتصال‌هاي خود به شبكه‌ ملي اطلاعات تحت مديريتي يكپارچه درمي‌آيند.
وي عنوان كرد: بايد هر شبكه‌اي كه در داخل راه‌اندازي مي‌شود را جزئي از شبكه ملي اطلاعات دانست كه در اين راستا يكي از اقدامات ضروري و مهم، انتقال ميزباني از خارج به داخل كشور است كه به IDC‌ يا ديتاسنتر ملي نياز دارد كه بخشي از زيرساخت هم مورد نياز خواهد بود.
وي بيان كرد: راه‌اندازي ديتاسنتر داخلي در دستور كار سازمان است و بخشي از آن در استان‌ها در حال شكل‌گيري و تكميل است البته بخش‌هايي از آن نيز به بهره‌برداري رسيده است.
رييس سازمان  فناوري اطلاعات متذكر شد: تامين پهناي باند ورودي به كشور بخش ديگر زيرساخت را تشكيل خواهد داد تا شركت‌هاي ‌PAP و اينترنتي در لايه دسترسي مشكلي نداشته باشند كه البته در اين حوزه نيازمند كار كارشناسي و كمك دست‌اندركاران اين حوزه هستيم.
رييس سازمان  فناوري اطلاعات شبكه‌ ملي اطلاعات را داراي معماري يكپارچه دانست و اظهار كرد: اين شبكه كه داراي معماري يكپارچه است با كل توانمندي داخلي شكل خواهد گرفت.

نظرات : 0

ثبت نظر

61871