۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

آنالیز بیولوژیکی میکروب ها توسط گوشی هوشمند براي تشخیص بیماری

به گزارش ICTPRESS به نقل از پاپسای؛ آن ها معتقدند حساسیت صفحه لمسی بسیار بیشتر از میزانی است که برای لمس انگشتان شما ساخته شده است و با استفاده از این قابلیت می توان تغییرات بسیار ناچیز را نیز تشخیص داد.
به کمک این فناوری می توان یک نمونه آزمایشگاهی را مستقیماً روی صفحه لمسی گوشی همراه گذاشت و میکروب های آن را تجزیه و تحلیل کرد و بیماری را تشخیص داد.
در مجله NewScientist آمده است: "تنها کافی است بزاق دهان خود را روی iPhoe خود قرار دهید، به راحتی نوع بیماری شما مشخص می شود.
این گروه تحقیقاتی قبلاً این فرضیه را روی سه محلول آزمایشگاهی ژنتیکی با غلظت های متفاوت آزمایش کردند.
آن ها در این آزمایش در یک iPhone ، از صفحه نمایش چندلمسی همجنس استفاده کردند، تا بتوانند غلظت های متفاوت هر محلول را از هم تمیز دهند.
البته موانع فناورانه زیادی در پیش روی این پیشنهاد وجود دارد. به طور مثال گوشی های لمسی می بایست حاوی نرم افزاری باشند که سیگنال های اشتباه را که از موادی چون عرق یا محیط مرطوب به آنها می رسد، به حداقل برسانند و این کار مستلزم وجود برنامه های تشخیص پزشکی در گوشی های لمسی است.
برای این که سازندگان گوشی های همراه این فناوری را نیز در گوشی های خود لحاظ کنند، می بایست از سودی که در آینده از این کار نصیبشان می شود، آگاه شوند. هنوز راه طولانی برای تشخیص بیماری هایی چون آنفولانزا به وسیله گوشی های لمسی در پیش رو هست.

نظرات : 0

ثبت نظر

85533