۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

انبوهی از اطلاعات خام را قابل استفاده كنيد

به گزارش ICTPRESS ؛ هر بخش از اطلاعات توسط بافتی تشریح می‌شود که جمع آوری شده و اغلب در آن بافت استفاده می شود. بیل اندرسون Bill Anderson از دانشکده اطلاعات دانشگاه تگزاس در اوستین Austin و سردبیر مجله CODATA Data Science می‌گوید:"چیزی به نام داده های خام وجود ندارد."
وی در ادامه می گوید:" به طور مثال عدد 37 را در نظر بگیرید، بدون توجه به ترتیب قرار گرفتن آن در سری اعداد، این عدد به تنهایی اطلاعات زیادی بدست نمی دهد. اما با افزودن اطلاعات بیشتر "مثلاً 37 درجه ی سیلیسیوس" اطلاعات بیشتری را در اختیار می گذارد.
حال اگر مطالب بیشتری هم به آن اضافه کنیم یعنی در این مثال بگوییم 37 درجه سیلیسیوس دمای طبیعی بدن است در آن صورت عدد 37 مفاهیم مفیدتری را در خود خواهد داشت، اطلاعاتی که یک دکتر یا یک محقق می‌تواند استفاده كنيد و بخشی از اطلاعاتی را تشکیل دهد که می تواند برای بیماران مفید و پاسخ پرسش بسیاری از افراد باشد.
یک دانشمند ممکن است فکر کند، داده هایی که جمع آوری می كند تنها برای یک آزمایش یا تجربه‌ کاری استفاده می شود اما این اطلاعات ممکن است توسط بسیاری از افراد و یا گروه های تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد و یا گروه های مختلف در رشته های علمی متفاوت آن را مورد بررسی دقیق قرار دهند.
بدون ایجاد بافت مناسب و نگهداری اطلاعات، استفاده از داده ها توسط سایرین در حوزه های جدید مشکل است. به این ترتیب، دانشمندان مطمئن می شوند داده هایشان سازگار و موافق این جریان است و می تواند جزء به جزء آن داده ها را با هم مقایسه کنند.
نظارت بر داده ها برای هر کاری از سیاست گرفته تا تغییرات آب و هوا مهم است، به طور مثال هفته گذشته براساس مطالعه دیگری در خصوص آب و هوا، 6/1 بیلیون اطلاعات در خصوص دمای سطح زمین جمع آوری شد و در اختیار دانشمندانی قرار گرفت که موافق گرم شدن جهان هستند.

نظرات : 0

ثبت نظر

86182