۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

اعلام آمادگی مجتمع فنی تهران برای هوشمندسازي مدارس

در تهران و پس از آن در مدارس كل كشور اجرا كند، ابراز داشت: اين طرح سه بخش عمده دارد كه بخش اول آن بسته‌هاي آموزشي چندرسانه‌اي است، بخش دوم پرتال مديريت مدارس و بخش سوم آن آزمون الكترونيكي مدارس است .
به گزارش ICTPRESS ؛ مدیر دپارتمان ICT مجتمع فنی تهران درباره فاز اول این پروژه كه بسته‌هاي آموزشي است، گفت: اين بسته‌ها براي مقاطع راهنمايي و دبيرستان به انضمام سه درس عمومي است كه براي مقطع راهنمايي دروس جغرافي، رياضي و زبان و براي مقطع دبيرستان دروس فيزيك، شيمي و زبان است كه كل بسته آموزشي نيز شامل كتاب درسي (به صورت تمام رنگي)، سي‌دي كه بصورت مالتي مديا و تعاملی بوده و يك سي‌دي معلم يار كه معلم براي تدريس از آن استفاده مي كند، است .
مهندس محسن عظیم نژاد با اشاره به بحث پرتال مديريت مدارس، گفت: در اين پرتال، مدارس مي‌توانند با دانش‌آموزان و اولياي آن ها در ارتباط باشند و گزارشاتي را از طريق پرتال دريافت كنند، همچنين اوليا مي‌توانند از امكانات عمومي مدارس مثل حضور و غياب دانش‌آموزان و اعلام نتيجه امتحانات آن ها اطلاع و آگاهي يابند.
وی درباره بحث آزمون الكترونيكي كه يكي ديگر از بخش هاي طرح هوشمندسازي مدارس است گفت: همچنين در اين طرح آمادگی داريم كه آزمون‌هايي مقطعي و به صورت الكترونيكي در مدارس برگزار كنيم و پيشنهاد ما برگزاري پنج تا شش نوبت آزمون براي كل سال است.
مدیر اجرایی غرفه مجتمع فنی تهران در نمایشگاه الکامپ هفدهم خاطرنشان کرد : در نمايشگاه الكامپ از مدارس دعوت مي‌كنيم كه با اين طرح آشنا شده و با ما قرارداد منعقد كنند؛ در واقع هم‌اكنون در مرحله سفارش‌گيري براي اين طرح هستيم و براي اجرايي كردن طرح در مدارس هماهنگي هاي لازم را با آموزش و پرورش انجام خواهيم داد.
وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به ناقص بودن بستر ارتباطاتي و اينترنتي آيا اين طرح قابل اجرا است، گفت: در طرح هوشمند سازي كه طراحی كرديم ، بستر فعلی اينترنت و تجهيزات سخت‌افزاري را نيز مورد توجه قرار داديم و در واقع اين طرح با توجه به اين موضوعات طراحي شده تا مشكلي در اين زمينه و اجرايي كردن طرح در مدارس به وجود نيايد.
مدیر دپارتمان ICT مجتمع فنی تهران گفت: تا به حال مواردي در رابطه با مدارس هوشمند مطرح شده كه به اعتقاد من آن‌ها به معناي واقعي، هوشمند نيستند و بيشتر تجهيزات سخت‌افزاري در آن‌ها مورد توجه قرار گرفته تا مباحث نرم‌افزاري، وی اعلام آمادگی کرد تا ضمن ارایه مشاوره حضوری و غیرحضوری (تلفن، ایمیل و ...) به مدیران، معلمان، مربیان پرورشی و اولیا، در صورت درخواست مدارس یا ادارات آموزش و پرورش، کارشناسان مجتمع فنی تهران به منظور نمایش توانایی های طرح، اعزام می شوند.

نظرات : 0

ثبت نظر

35241