۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

دکتر شفیعی : ضرورت حرکت به سمت تحقق شهروند الکترونيک بر بستر موبايل

به گزارش ICTPRESS ستاد اطلاع رسانی ICECC2012 ؛ دكتر مسعود شفيعي، با اشاره به برگزاري دومین كنفرانس شهروند الكترونيكي و تلفن همراه گفت: تحقق کامل شهروند الکترونيک، علاوه بر نياز به زيرساخت‏هاي مناسب سخت افزاري و نرم افزاري، محتاج فرهنگ سازي و آموزش گسترده شهروندان است که مي تواند در دراز مدت نتايج بسيار مطلوبي را براي اقشار مختلف جامعه به همراه داشته باشد.
وي افزود: براي رسيدن به اين مهم و از آنجايي که موبايل پرکاربردترين وسيله ارتباطي در ميان ايرانيان است حرکت به سمت تحقق شهروند الکترونيک بر بستر موبايل مهمترين راهکار خواهد بود.
شفيعي در ادامه ابراز داشت: در اين كنفرانس آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي و كاربردي در زمينه تحقق دولت الكترونيكي و شهروند الكترونيكي روي تلفن همراه بايد بررسي و زيرساخت‌هاي مخابراتي براي ارائه خدمات الكترونيكي روي پلتفورم تلفن همراه تببين شده و مورد ارزیابی قرار گيرد.
رييس جمعيت ايراني پيشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه ابراز داشت: برداشتن گامي مؤثر براي يكپارچه سازي مديريت شهري با استفاده از فناوري تلفن همراه، رسيدن به محيط فرهنگي مطلوب از طريق خدمات تلفن همراه  از ديگر ويژگي‌هاي كنفرانس شهروند الكترونيكي و تلفن همراه محسوب مي‌شود.
وي گفت: آنچه كه مسلم است وزارت علوم به عنوان نهاد دولتي و سياستگذار و به عنوان مركزي كه متولي علم و فناوري در جامعه است و دانشگاهها و مراكزعلمي زيرمجموعه آن هستند مي تواند از اين‌گونه برنامه‌ها و كنفرانس‌ها حمايت كند و در حال حاضر هم سياست‌هايي اتخاذ شده كه همايش‌ها و حركت‌هاي علمي كه صورت مي‌گيرد بتوان از آن‌ها حمايت كرد.
رييس انجمن ICT افزود: وقتي وزارت علوم از حركتي حمايت مي‌كند طبيعتا اطلاع‌رساني آن در دانشگاهها باعث مي‌شود كه اساتيد و افراد فرهيخته نيز درگير كنفرانس شوند و با توجه به بالا بودن سطح كنفرانس ممكن است حمايت‌هاي مالي نيز از آن بشود.
استاد دانشگاه صنعتي اميركبير افزود: ما در عصر مجازي قرار گرفته‌ايم كه عصر اطلاعات است و صحبت از اين است كه چگونه از اين فضا استفاده كنيم كه همه اين اتفاقات در راستاي تسهيل و رفاه شهروندان است كه البته بايد مديريت زمان داشته باشيم تا بتوانيم از اين ابزار و ارزش‌افزوده‌هاي آن براي كشور استفاده كنيم .
شفيعي  با بيان اينكه تلفن همراه به عنوان سرقفلي در حوزه‌ها و از جمله شهر الكترونيكي محسوب مي‌شود ابراز داشت: در دنياي پيشرفته از تلفن همراه براي كارهاي ضروري استفاده مي كنند و به نظر مي‌رسد كه كه استفاده بهينه و نهادينه از تلفن همراه كمتر است؛ بطور كلي مي توان گفت كه در كشور ما بيشتر از مكالمه استفاده مي‌شود تا خدمات ارزش‌افزوده  تلفن همراه
وي ادامه داد: كنفرانس شهروند الكترونيكي و تلفن همراه مي تواند در بيان چالش ها و راهكارهاي موجود در اين حوزه‌ها كمك كرده و راهنما باشد.
گفتنی است ، دكتر مسعود شفيعي، رييس انجمن ICT ايران و عضو هيات علمي دانشگاه امير كبير طي تفاهم نامه اخير وزارت علوم تحقيقات و فناوري  با دانشگاه اصفهان به عنوان نماينده تام الاختيار اين وزارت خانه براي حضور در جلسات و نظارت بر حسن اجراي تفاهم نامه به دبیرخانه دائمی کنفرانس شهروند الکترونیک و تلفن همراه معرفي شده است.
به گزارش ستاد اطلاع رساني ICECC2012 ، دومين كنفرانس شهروند الكترونيك و تلفن همراه دي ماه سال 90 در تهران برگزار مي شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

83714