۱۴۰۳ یکشنبه ۱۳ خرداد

تاثیر فرستنده‌های موبایل و ماهواره یک صدم امواج رادیو و تلویزیون است

به گزارش ICTPRESS ، "صابرفیضی" در گفت‌و‌گوی اختصاصی با (سیتنا)، گفت: بر اساس  تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامت الکترونیکی برای ترکیب استفاده از ارتباطات الکترونیکی و فناوری اطلاعات در بخش سلامت یا تبادل، ذخیره و بازیابی اطلاعات دیجیتالی برای اهداف بالینی، آموزشی و مدیریتی به صورت محلی یا از راه دور به کار می‌رود و در واقع این واژه یکی از عمده‌ترین مفاهیمی است که در سلامت الکترونیکی به آن پرداخت می‌شود.
وی در بخشی از سخنان خود  درباره‌ی تاثیر فرکانس‌ها و پارازیت‌های مختلف بر سلامت انسان‌ها گفت: تا به حال در مورد فرکانس‌های مختلف در دنیا هیچ شکایتی نشده و هنوز این موضوع ثابت نشده که پارازیت‌ها بر سلامت و روان مردم موثر است.
وی افزود: فرستنده‌های تلویزیونی و حتی امواج مایکروویو تاثیر بیشتری حتی از امواج تلفن‌همراه روی انسانها دارند، اما از آنجایی‌که مردم شبانه روز با کنترل از راه دور تلویزیون سرگرم هستند،‌ حتی فکر نمی‌کنند که این امواج تا چه حد از پارازیت‌های ماهواره ای مضرترند.
فیضی  با بیان اینکه هر پارازیت از جنس همان فرکانسی است که فرستاده می‌شود، ابراز داشت: بنابراین اگر فرکانس مضر باشد، پارازیت هم مضر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان تاکید کرد: در حال حاضر این موضوع در دنیا ثابت شده که تاثیر فرستنده‌های تلفن‌همراه و ماهواره یک صدم تاثیر امواج تلویزیون و رادیو بر مردم است؛ یعنی ابتدا باید به تاثیر امواج رادیو و تلویزیون فکر کرد و بعد به سراغ امواج تلفن‌همراه و ماهواره رفت.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

50511