۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

بهترین مناطق کشورمان برای کویرگردی

ICTPRESS - با شنیدن نام کویر احتمالا برای شما هم صحنه‌ای از بیابان‌های خشک و بی‌ آب و علف تداعی می‌شود؛ اما این روزها در خیلی از کویرها علاوه بر وجود اقامتگاه‌های بومگردی و هتل برای رزرو، تفریحات متنوعی تدارک دیده شده است که می‌تواند یک سفر لذت‌بخش برای کویرگردان بسازد. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در بسیاری از این منطقه‌ها، جاذبه‌های دیدنی متنوعی وجود دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین مناطق کشورمان برای کویرگردی را معرفی کنیم. 

 

معرفی بهترین مقاصد کویری

در ایران کویرهای جذابی برای کویرگردی وجود دارد که در ادامه برخی از معروف‌ترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

• کویر مصر: کویر مصر به عنوان یکی از معروف‌ترین کویرهای ایران هر ساله از ماه آبان تا اردیبهشت، میزبان مسافران زیادی است. این کویر در نزدیکی روستایی با همین نام قرار گرفته و از اصفهان به اندازه پنج ساعت فاصله دارد. برای تجربه سفری لذت‌بخش در کویر مصر می‌توانید شترسواری کنید یا با موتورهای چهار چرخ روی شن‌ها دور بزنید. همچنین می‌توانید با سند بوردینگ و آفرود سواری، آدرنالین خونتان را تا حد زیادی بالا ببرید.

• کویر مرنجاب: در نزدیکی شهر آران و بیدگل، کویری با نام مرنجاب وجود دارد که شامل جاهای دیدنی و تفریحات متعدد است. علاوه بر گشت‌وگذار در دل کویر و قدم زدن روی تپه‌های شنی، می‌توانید چاه هندوانه، دریاچه نمک، چاه کنجه، کوه کلنگ، کاروانسرای مرنجاب و چاه دست کن را ببینید. برای تماشای این همه جای دیدنی و تفریحات کویر مرنجاب، بلیط قطار یا اتوبوس به مقصد کاشان را بخرید و از آنجا با طی کردن مسافتی 13 کیلومتری به شهر آران و بیدگل بروید. در نهایت با عبور از یکی از دو مسیر منتهی به کویر مرنجاب، خودتان را به این منطقه بیابانی برسانید.

 

 

• کویر خور و بیابانک: این کویر که در بخش شمالی استان اصفهان قرار دارد، از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متنوعی برخوردار است. شما می‌توانید در این کویر زیبا به جز گشت‌وگذار روی تپه‌های شنی، دریاچه و آبشار نمکی آن را ببینید. دهکده نمکی با استخر و امکانات ورزشی متنوع، مزارع کمال‌آباد، شتشاب و بهشتی جزو امکانات تفریحی این منطقه هستند. در این مزارع می‌توانید با شترها یا موتورهای چهار چرخ دوری بزنید یا با سوار شدن در ماشین‌های آفرودی، اوج هیجان را تجربه کنید.

• کویر حلوان: در 80 کیلومتری شهر طبس و در نزدیکی روستایی به نام حلوان، کویری با همین نام قرار دارد که با امکانات تفریحی آن، خاطرات خوشی برای شما رقم می‌خورد. در این کویر دیدنی و زیبا می‌توانید موتور سواری یا آفرود سواری کنید، روی شن‌ها راه بروید یا حمام شن بگیرید و در نهایت در تاریکی شب‌های کویر، ستارگان پر نور و زیبا را ببینید که به شما چشمک می‌زنند. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما یا قطار، خودتان را به مشهد برسانید و از آنجا به سمت شهر طبس و کویر حلوان بروید.

 

بهترین زمان برای سفر به کویر

اگر شما هم می‌خواهید عازم کویرهای ایران شوید، باید بهترین زمان برای سفر به کویر را بشناسید. با توجه به اینکه در ماه‌های بهار و تابستان، گرمای طاقت‌فرسایی در انتظار شماست، پیشنهاد می‌کنیم از اوایل فصل پاییز تا اواخر فصل زمستان به کویرهای ایران بروید. البته بهتر است برای انتخاب بهترین زمان برای کویرگردی، مقصد مورد نظرتان را هم مشخص کنید؛ زیرا نوع مقصد هم تاثیر زیادی روی زمان سفر می‌گذارد. برای مثال آب‌وهوای دشت لوت در فصل بهار بسیار گرم است. اما برای رفتن به کویر مصر و مرنجاب می‌توانید ماه‌های فروردین و اردیبهشت را در نظر بگیرید.

خوب است بدانید که کویر روزهای گرم و شب‌های بسیار خنکی دارد. به همین علت بهتر است لباس مناسب هم برای روزهای گرم و هم برای شب‌های سرد با خود داشته باشید.

 


 

برنامه ‌ریزی برای سفر به کویر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از هر سفری آن را در نظر گرفت، برنامه‌ریزی برای سفر است. مخصوصا در سفر به کویرهای ایران باید به این موضوع تا حد زیادی دقت کنید؛ زیرا شما در منطقه‌ای دور از شهر اقامت خواهید داشت.

ابتدا با توجه به مقصد، بهترین زمان را برای سفر در نظر بگیرید. سپس با خرید بلیط برای سفر و رزرو هتل، تصمیم خود را برای سفر، نهایی کنید. علاوه بر سفر با خودروی شخصی، شما می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس یا هواپیما و قطار، خودتان را به یکی از شهرهای نزدیک کویر برسانید و از آنجا با تاکسی‌های بین شهری یا اتوبوس به روستاهای منتهی به کویر بروید. پس یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های شما برای سفر، در نظر گرفتن بهترین مسیر برای رسیدن است.

برای خرید بلیط وسایل نقلیه به راحتی می‌توانید از سایت‌های معتبر اقدام کنید. برای مثال می‌توانید قیمت بلیط هواپیما تهران کیش را در اینترنت جستجو کرده یا برای خرید بلیط هواپیما تهران قشم اقدام کنید. فروش بلیط هواپیما لحظه آخری نیز در سایت‌های معتبر فروش بلیط انجام می‌شود.

حتما برای کویرگردی، وسایل زیر را با خودتان ببرید:

•    چراغ‌قوه، کیسه‌خواب و چادر
•    جعبه کمک‌های اولیه
•    لباس‌های گشاد و خنک 
•    لباس‌های گرم برای شب
•    کفش مناسب کویرنوردی
•    عینک و کلاه
•    مواد غذایی مقوی و سبک
•    آب به اندازه کافی و....

در این مطلب توضیح داده شد که مناطقی هم در کشورمان وجود دارند که فراتر از بیابان‌های بی آب و علف هستند. در این مناطق، خاطرات سفر شما فقط به قدم زدن روی شن و حمام آفتاب محدود نمی‌شود و شما می‌توانید با تفریحاتی همچون آفرودسواری در کویر هیجان را تجربه کنید.

با رزرو هتل در کویرهای ایران می‌توانید شاهد این تغییر دمایی باشید و ستارگان زیبا را در آسمان کویر ببینید. هتل بالی اصفهان، هتل سنتی تی دا کویر مصر، هتل سنتی یه تا خور و بیابانک و اقامتگاه‌های بومگردی در این کویرها گزینه‌های مناسبی برای اقامت در کویر هستند. 

نظرات : 0

ثبت نظر

55505