۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

مدیر عامل زیرساخت: بحث مهم شبكه ملي اطلاعات توليد محتواي بومي است

به گزارش ICTPRESS ؛ محمود خسروی شب گذشته در برنامه‌ای به مناسبت 14 مرداد سالروز تاسیس شرکت ارتباطات زیرساخت، اظهار داشت: در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت 48 هزار کیلومتر فیبر نوری دارد.
وی گفت: در گذشته ظرفیت شبکه دیتا 46 گیگابیت بر ثانیه بود که هم اکنون با افزایش ظرفیت به 500 گیگابیت بر ثانیه، این شبکه زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات شده است.
بکارگیری 60 گیگابیت از ظرفیت حدود 500 گیگابیتی پهنای باند داخل
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: از حدود 500 گیگا بیت بر ثانیه ظرفیت فعلی پهنای باند داخل، هم اکنون از 60 گیگا بیت آن استفاده می‌شود.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در زمینه بین‌الملل، هم‌اکنون در اکثر جلسات منطقه‌ای از ما در خواست حضور می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان گفت: با واگذاری نگهداری تجهیزات راه‌دور در استان‌ها، به صورت مستقیم برای 2 هزار نفر نیروی انسانی اشتغال ایجاد شده است.
درآمد هزار میلیاردی زیرساخت در سال 90
خسروی در خصوص درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت در سال 90، گفت: درآمد شرکت در سال 90 حدود هزار میلیارد تومان بود که بخش‌ بیشتر آن، از محل درآمد صوت است که به اپراتورها اجاره داده می‌شود.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: از این هزار میلیارد تومان، 600 میلیارد تومان هزینه‌های جاری شرکت و 400 میلیارد تومان سود ناخالص است.
وی تصریح کرد: در نهایت تنها 120 میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری باقی می‌ماند.
افغان‌ها 30 درصد مکالمات خارج کشور را در اختیار دارند
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین در خصوص VOIP گفت: هم اکنون نرخ ورود به ایران از کانال تی‌دی‌ام 6 سنت و 8 سنت است.
وی افزود: از 100 درصد کل ترافیک صوت کل کشور، 30 درصد مربوط به ارتباط با افغانستان است.
5 درصد درآمد زیرساخت ازمحل VOIP  است
خسروی اظهار داشت: VOIP حدود 5 درصد درآمد صوت شرکت زیرساخت، معادل 30 تا 40 میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد.
خسروی همچنین در خصوص نرم‌افزار شناسایی قاچاق VOIP که زمانی در دستور کار شرکت زیرساخت بود، گفت: نرم‌افزار شناسایی VOIP آزمایش شد و موفق بود؛ البته این نرم‌افزار برای مدل کوچکی طراحی و آزمایش شد که برای استفاده در ابعاد بزرگ باید تجهیزات لازم تهیه شود که این کار در حال انجام است.

پروژه بزرگ آتي ترانزيت شبكه ديتاي كشور اكنون مراحل مطالعاتي را پشت سر مي گذارد و در شرف اجرايي شدن است، اين پروژه از بمبئي تا چابهار و از آن جا به چالوس و به درياي خزر منتهي شده و بك بني براي شبكه ديتاي كشور خواهد بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

77127