۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

ظرفيت پهناي باند داخل به 520 گيگابيت بر ثانیه رسيد

به گزارش ICTPRESS ؛ رضا تقی‌پور در دیدار با اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار كرد: با تلاش‌های صورت گرفته و طی سه سال گذشته، پهنای باند داخلی بیش از 22 برابر افزایش یافته و به 520 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
وی افزود: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته،‌ با توجه به توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در كشور،‌ معتقدیم ظرفیت‌سازی‌های بیشتری در این حوزه باید عملیاتی شود.
او خاطرنشان كرد: بر همین اساس،‌ تاكنون در اهداف تعریف شده در برنامه پنجم توسعه كشور بازنگری صورت گرفته و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم ظرفیت پهنای باند داخل به دو ترابایت افزایش پیدا كند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ توسعه ظرفیت ترانزیت كشور را یكی دیگر از برنامه‌های وزارت ارتباطات دانست و تصریح كرد: ایران به علت موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای كه دارد،‌ گذرگاهی عالی از نظر كوتاهی مسیر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به منظور انتقال ترافیك جنوب به شمال و شرق به غرب محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: طی یك سال و نیم گذشته تلاش‌های گسترده‌ای در این بخش صورت گرفته كه امیدواریم با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، تا پایان سال جاری شاهد بهبود بیش از پیش ترانزیت ترافیك بین‌المللی در كشور باشیم. 
بنابراين گزارش؛ از سازمان فناوري اطلاعات، تقی‌پور با بیان این مطلب كه توسعه پست و تنوع بخشی به خدمات پستی را از دیگر برنامه‌های وزارت ارتباطات است،‌ تصریح كرد: نقل و انتقالات از طریق پست بايد به عنوان فرهنگ صرفه‌جویی در سرفصل برنامه‌ها قرار بگیرد و سازمان و دستگاه‌های مختلف باید از خود پستچی‌گری پرهیز كنند.
وی با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در زمینه دولت الكترونیكی گفت:‌ در حوزه دولت الكترونیكی،‌ در قانون برنامه پنجم احكام خوب و پیشرفته پیش‌بینی شده و زیرساختهای مناسبی نیز فراهم شده اما از نظر محتوا نیاز به تلاش‌های بیشتری وجود دارد تا شاهد ارتقاء رتبه كشور در شاخص‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در این بخش باشیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

67369