۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

ظرفیت پهنای باند داخلي به 2 ترابایت افزایش مي يابد

به گزارش ICTPRESS ؛ دکتر رضا تقی‌پور "وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات" در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان این مطلب اظهار كرد: با تلاش‌های صورت گرفته و طی سه سال گذشته، پهنای باند داخلی بیش از 22 برابر افزایش یافته و از 23 گیگابیت برثانیه به 520 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
وی افزود: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته،‌ با توجه به توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور،‌ معتقدیم ظرفیت سازی‌های بیشتری در این حوزه باید عملیاتی شود و بر همین اساس در اهداف تعریف شده در برنامه پنجم توسعه کشور بازنگری صورت گرفته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌توسعه ظرفیت ترانزیت کشور را یکی دیگر از برنامه های وزارت ارتباطات دانست و تصریح کرد: ایران به علت موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد،‌ گذرگاهی عالی از نظر کوتاهی مسیر و صرفه جویی در هزینه‌ها به منظور انتقال ترافیک جنوب به شمال و شرق به غرب محسوب می شود.
وی ادامه داد: طی یک سال و نیم گذشته تلاش‌های گسترده‌ای در این بخش صورت گرفته که امیدواریم با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده، تا پایان سال جاری شاهد بهبود بیش از پیش ترانزیت ترافیک بین المللی در کشور باشیم.
وی با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده در زمینه دولت الکترونیکی گفت:‌ در حوزه دولت الکترونیکی،‌ در قانون برنامه پنجم احکام خوب و پیشرفته‌اي پیش بینی شده و زیرساخت های مناسبی نیز فراهم شده اما از نظر محتوا نیاز به تلاش های بیشتری وجود دارد تا شاهد ارتقاي رتبه کشور در شاخصهای منطقه‌ای و بین‌المللی در این بخش باشیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

79172