۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

دومین دوره مسابقات بازی های رایانه ای ماتریکس برگزار می‌شود

به گزارش ICTPRESS ، دبیر دومین دوره رقابت‌های بازی های رایانه‌ای ماتریکس با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران در تشریح چگونگی برگزاری این دوره از مسابقات گفت: دومین دوره رقابت های بازی های رایانه ای ماتریکس با حضور دو هزار گیمر و 15 هزار بازدید کننده برگزار خواهد شد. 
ویشتا فیاض در ادامه صحبت های خود با اشاره به این مطلب که بازی های رایانه ای امروزه به یک صنعت مهم در جهان تبدیل شده است گفت: در روزگار نه چندان دور وقتی علاقمندی می خواست از طریق لپ تاب شخصی خود بازی کند با نگاه های نه چندان موافق از سوی اطرافیان مواجه می شد چون از ابزار فناوری برای صرفا بازی استفاده می کرد اما خوشبختانه بازی های رایانه ای امروزه به یک صنعت تبدیل شده است صنعتی که تنها وسیله ای برای تفریح و سرگرمی نیست و رفته رفته به یک فرهنگ تبدیل شده است.
دبیر مسابقات بازی های رایانه ای ماتریکس در ادامه افزود: گیم نت ها دردنیا اکنون جایگاهی یافته است که با توسعه صنعت گیم زمینه جذب بسیاری از افراد را که روزگاری علاقه چندانی به این حوزه نداشتند را جذب کرده است.
این صنعت در واقع تعیین کننده معماری الکترونیک و به نوعی پیش برنده سخت افزارهای رایانه ای است .
برگزاری مسابقات بازی های رایانه ای عظمت گیم نت ها را به عنوان ورزشگاه ورزش های الکترونیک به نمایش می گذارد.
وی در ادامه با اشاره به دعوت از گیمرهای حرفه ای از سراسر دنیا برای حضور در مسابقات این دوره گفت: سال گذشته دو بازیکن بزرگ جهان را برای حضور در نخستین دوره رقابت های بازی های رایانه ای ماتریکس جذب کردیم اما خوشبختانه در این دوره از برگزاری مسابقات تیم کامل "فناتیک" مشهور ترین گیمر جهان به ایران دعوت شده است .
وی هدف نهایی از برگزاری این دوره مسابقات را بیان داشت و گفت : جوان های ایرانی که در عرصه گیم تلاش های بسیاری کرده اند به دنیا شناسانده می شوند.
دبیر دومین دوره رقابت های بازی های رایانه ای ماتریکس در پاسخ به این سوال که چرا این مسابقات در جشنواره بازی های رایانه ای برگزار نشد گفت: بنیاد ملی بازی های ریانه ای از زمان تشکیل خود نظاره گر اجتماع های کوچک بوده است و مراسم ها و جشنواره هایی که در حوزه بازی های ریانه ای برگزار کرده قابل تقدیر است اما مجموع رویکرد این بنیاد در مرحله نخست بحث فرهنگ سازی است این درحالی است که مسابقات بازی های یارانه ای ماتریکس علاوه بر دنبال کردن بحث های فرهنگی ارائه تکنولوژی برتر را نیز در برنامه خود دارد.
وی در ادامه افزود: البته ناگفته نماند این مسابقات از جهت فرهنگی نیاز به حمایت دارد اما یکی از ویژگی های اصلی این رویداد ارتباط با گیم نت هاست .
ویشتا فیاض در پایان صحبت های خود افزود: یکی از اهداف این دوره از برگزاری مسابقات بازی های رایانه ای ماتریکس دعوت از بازی سازهای ایرانی بوده است و قصد داریم به عنوان کمپانی سخت افزاری که تمرکز کمتری روی محتوا داریم از بازی سازهای داخلی که عمده فعالیت های خود را صرف محتوای بازی های رایانه ای می کنند حمایت های لازم را به عمل آوریم.
وی در ادامه گفت : صنعت گیمینگ حدود 40 سال پیش با متحرک سازی 2 خط آغاز شد و امروزه یکی از حساس‏ترین و پردرآمدترین صنایع جهان محسوب می‏ شود. ابزاری بسیار قدرتمند که جنبه‏های مختلفی فراتر از تفریح اعم از اجتماعی، هنری و حتی سیاسی را پوشش می‏دهد.
در ایران گیمر های بسیاری وجود دارند که این افراد به طور تقریبی بیش از 15 میلیون نفرند و در سنین 15 الی 35 سال هستند.

نظرات : 0

ثبت نظر

72606