۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

توصيه‌هاي وزير ارتباطات به خبرنگاران

به گزارش ICTPRESS ؛ رضا تقي‌پور شامگاه گذشته در مراسم افطاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به صحبتي كوتاه پرداخت و گفت: دهه چهارم انقلاب دهه‌ پيشرفت و عدالت نام گرفته و در اين دوره قطعا فناوري اطلاعات و توسعه آن مي‌تواند نقش چشم‌گيري در پيشرفت كشور داشته باشد.
وي در عين حال عنوان كرد: امروزه از نظر تكنولوژيكي، ارتباطي و شبكه‌يي، پيشرفت‌هاي بسيار خوبي صورت گرفته و ماهيت برخي بخش‌ها دگرگون شده است.
وزير ICT در ادامه با تاكيد بر اين‌كه در حال حاضر بحث‌هاي سخت‌افزاري هر روز در حال كمرنگ‌تر شدن هستند، بر لزوم توجه به مباحث نرم‌افزاري و خدمات الكترونيكي تاكيد كرد و گفت: شايد به عنوان گله از بنده مناسب باشد كه اينجا بگوييم كمتر شاهد پرداخت به چنين موضوعاتي هستيم و نگاه سخت‌افزاري به مخابرات بدون توجه به توسعه‌‌هاي فعلي فن‌آوري‌هاي اطلاعات صورت مي‌گيرد.
او ادامه داد: در اين زمينه اگر كمي دقت كنيم مي‌بينيم كه مطالب عميق مربوط به حوزه‌ فناوري اطلاعات و ارتباطات در رسانه‌هاي ما نسبتا كمرنگ‌ هستند و برخي مسائل كه به سمت روزمرگي مي‌رود، در رسانه‌ها نقش مهم‌تري دارند.
تقي‌پور در ادامه تاكيد كرد: لازم است رسانه‌ها از نگاه سنتي و سخت‌افزاري به اين حوزه فاصله بگيرند و بيشتر به مباحث نرم‌افزاري توجه نشان دهند.
وزير ICT در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه وزارت ارتباطات بيشترين تلاش را در خصوصي‌سازي و اجراي اصل 44 داشته است، اظهار كرد: با اين وجود برخي رسانه‌ها نه تنها اين موضوع را يك طرح انقلابي در نظر نمي‌گيرند، بلكه موجب مي‌شوند كه اهميت موضوعات نيز تقليل پيدا كند، اما برخي رسانه‌ها نمي‌دانند كه چه ساختار‌هايي با چه بودجه‌هايي به كار گرفته مي‌شود تا در اين حوزه پيشرفت حاصل شود.بهتر است رسانه‌ها در ارائه‌ مطالب خود بر مسائل هيجاني و زود‌گذر تمركز نكنند.
وزير ارتباطات با بيان اين‌كه وزارت ارتباطات پس از وزارتخانه‌هاي نفت و دارايي سومين وزارتخانه‌اي است كه در پيشبرد اهداف كشور نقش دارد، گفت: ما در حال حاضر رشد 4.7 برابري در زمينه پهناي باند بين‌الملل داريم كه به راحتي مي‌توان اين سهم را تا دو برابر افزايش داد و علاوه بر ايجاد اشتغال، شرايط بهتري براي كشور فراهم كرد.
تقي‌پور در پايان صحبت‌هاي خود از تشكيل كميته‌ مشورتي با حضور اهالي رسانه خبر داد و اظهار اميدواري كرد: اين كميته در آينده نزديك تشكيل شود تا با فرهنگ‌سازي بيشتر بتواند شرايط مناسبي براي اين بخش فراهم كند.

نظرات : 0

ثبت نظر

47490