۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

بیاییم به اصول اخلاقی و حرفه‌ای پای بند باشیم

دوست، هم‌وطن، همکار خبرنگار و مدیرمسئول عزیز، جناب آقای محمد فؤاد رحمان سرشت، در مقاله‌ای با عنوان «مبین‌نت مشتری‌مداری را از دستور کار خود خارج کرده است»!، مطالبی را بیان کرده است که برخلاف سنت معمول و رایج در فرهنگ رسانه‌ و حرمت شغل شریف خبرنگاری، نشان از رویکرد ناصواب ایشان در وظیفه‌ی مقدسی است که به عنوان عضوی از جامعه‌ی اطلاع‌رسانی کشورمان، برعهده‌ی ایشان گذاشته شده است.
شرکت ارتباطات مبین‌نت روش‌های گوناگونی، سنتی و مدرن، را برای ایجاد ارتباط میان خود و مشترکان ارزشمندش و هم‌چنین اصحاب شریف رسانه در نظر گرفته است که بدون شک آشنا شدن با آن‌ها تنها به کمی اطلاعات عمومی نیاز دارد و خبرنگار و غیرخبرنگار، به سادگی می‌توانند نه تنها با روابط عمومی، بلکه با هر بخش دیگر شرکت ارتباطات مبین‌نت تماس برقرار کنند.
اما پیش از هر چیز، به گفته‌های دوست و همکار عزیزمان به چشم درد دل‌های یکی از مشترکان محترم مبین‌نت می‌نگریم که برای شرکت مهم‌ترین رکن هستند و با نبود آن‌ها، مبین‌نتی هم وجود نخواهد داشت. شکی نیست که هر خدمتی به ویژه اگر جدید باشد و تجربه و فناوری‌های آن تاکنون در کشور وجود نداشته باشند، با مشکلات و کاستی‌هایی همراه خواهد بود. خدمات شرکت ارتباطات مبین‌نت نیز بالاخص فناوری استفاده از مودم های جیبی از این قاعده مستثنا نیست. در این زمینه، مبین‌نت موظف است به مشکلات تک‌تک مشترکان خود، در سریع‌ترین زمان ممکن پس از دریافت از یکی از ‌راه‌های ارتباطی ایجاد شده رسیدگی و درصدد رفع آن برآید. برای این منظور، گذشته از بخش مرکز خدمات مشتریان که به شیوه‌ی تلفنی (با شماره سراسری 096790) اقدام به بررسی مشکلات مشترکان می‌کنند، بخش پشتیبانی الکترونیکی و رسیدگی به شکایات که فرم آن در صفحه‌ی اول سایت http://mobinnet.ir قرار دارد؛ واحد «صدای مشتری» نیز برای مراجعان حضوری در ساختمان مرکزی شرکت ارتباطات مبین‌نت در نظر گرفته شده است.
با این حال شکی نیست سرعت افزایش تعداد مشترکین وایمکس مبین‌نت با توجه به ویژگی‌ها و جذابیت‌های منحصر به فرد و کیفیت مناسب خدمات ارتباطی آن در مقایسه با سایر ارایه‌دهندگان خدمات، بسیار سریع‌تر از افزایش کارشناسان سازمان خدمات مشتریان استکه وظیفه‌ی پاسخ‌گویی به مشترکین گرامی را بر عهده دارند.این در حالی است که هم‌اینک سازمان خدمات مشتریان روزانه در حال جذب تعداد زیادی از کارشناسان و انجام آموزش‌های لازم به آن‌ها برای ارایه‌ی خدمات و پاسخ‌گویی بیش‌تر و بهینه‌تر به مشترکین است.
مشترک عزیزمان، جناب آقای محمد فؤاد رحمان سرشت نیز می‌توانند مانند ده‌ها مشترکی که هر روز به واحد صدای مشتری مراجعه می‌کنند یا با مرکز خدمات مبین‌نت تماس می‌گیرند، مشکل خود را مطرح و برطرف کنند؛ کما این‌که به گفته‌ی خود ایشان، مودم همکار محترم‌شان یک بار تعویض شده است. اما اگر به گفته‌های این دوست گرامی به چشم مقاله‌ای خبری بنگریم، با کمال تأسف باید اعلام کنیم که دروغ‌پراکنی، انتشار اطلاعات غلط و جبهه‌گیری علیه شرکت ارتباطات مبین‌نت به وفور در این نوشته به چشم می‌خورد.
خبرنگار گران‌قدر، جناب آقای رحمان سرشت، برای تماس برقرار کردن با روابط عمومی مبین‌نت نیاز نیست خبرنگار باشید! حتی نیاز نیست به اطلاعاتی فراتر از شهروندان عادی دسترسی داشته باشید! کافی است با سامانه‌ی 118 تماس بگیرید تا شماره‌ی مبین‌نت را دریافت کنید. سپس با شماره‌ی دریافت شده تماس بگیرید و از اپراتور بخواهید شما را به روابط عمومی وصل کند. اگر هم زیاد اهل فناوری‌های قدیمی نیستید، به سایت مبین‌نت به نشانیwww.mobinnet.ir رفته و در بخش ارتباط با ما در قسمت روابط عمومی، از شماره‌های تماس، نشانی پست الکترونیکی و حتی شماره پیامک اختصاصی روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین نت مطلع شوید.
تعجب می‌کنیم که شما در کسوت خبرنگار حوزه‌ی آی‌تی چگونه نتوانستید با استفاده از اغلب ابزارهای ارتباطی در عصر جامعه‌ی اطلاعاتی و ارتباطات با مدیر روابط عمومی مبین‌نت تماس بگیرید، اما خانم مشترک محترم مسنی که به دلیل استفاده‌ی روزانه از نرم‌افزار اسکایپ تمام حجم یک‌سال خود را در یکی دو ماه مصرف کرده است، به سادگی می‌تواند دیداری حضوری آن هم دو ساعته با ایشان داشته باشد. روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت که خود از دل مطبوعات و با بیش از 20 سال سابقه در این حرفه‌ی مقدس بیرون آمده است، احترام بسیاری برای اصحاب رسانه قایل است و به همین منظور وبلاگی در نشانی blog.mobinnet.ir برپا کرده است تا تازه‌ترین خبرهای شرکت در کنار مقاله‌های کاربردی به سریع‌ترین شیوه‌ی ممکن در اختیار خبرنگاران، مشترکان و تمام علاقه‌مندان قرار گیرد و هم‌اکنون بسیاری از نشریات، سایت‌ها و خبرگزاری‌های کشور تازه‌ترین اخبار مبین‌نت را با استفاده از این وبلاگ انعکاس می‌دهند.
شما  هم حتماً با ما هم‌عقیده‌اید که هر فناوری جدیدی پس از ورود به کشور تا زمان افزایش توان‌مندی‌های زیرساختی با مشکلاتی روبه‌رو است. کاستی‌های ریز و درشت و نارضایتی، در تمام خدمات از جمله خدمات وایمکس مبین‌نت وجود دارد و مبین‌نت هم منکر آن‌ها نیست، اما بی‌توجهی به مشترکان هرگز در روند کاری مبین‌نت نبوده و نخواهد بود و مبین‌نت برای  خود، حق برخورد قانونی با هرگونه کینه‌ورزی و دروغ‌پراکنی در این زمینه را محفوظ می‌داند. اما به دلیل احترامی که برای مطبوعات و رسانه‌ها قایل است تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است و اعتقاد دارد با تعامل و خاطرنشان کردن شیوه‌ی صحیح نقد سازنده و غیرتخریبی که به شدت به آن پای‌بند است، می‌توان فضای سالم‌تری در حوزه‌ی رسانه و مطبوعات حاکم کرد.
در پایان بار دیگر یادآور می‌شود، روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت احترام بسیاری برای تمامی رسانه‌های پرتلاش و خبرنگاران و نویسندگان شریف و پای‌بند به اصول اخلاقی کشور قایل است و همواره آماده‌ی تعامل با آن‌ها است. فاصله‌ی شما تا مبین‌نت تنها چند کلیک یا یک تماس تلفنی است!

نظرات : 0

ثبت نظر

92095