۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

استاد برجسته علوم ارتباطات: روزنامه نگاران باید دیده بان محیط زیست باشند

به گزارش ICTPRESS ؛ دکتر محسنیان راد ، استاد برجسته علوم ارتباطات با حضور در کارگاه آموزشی بررسی تغییرات آب و هوایی و نقش رسانه ها ، ضمن بیان ایــن مطلب ، اظهار داشت : تغییرات آب و هوایی ناشی از غلبه انسان بر طبیعت است و روزنامه نگاران در این حوزه باید پدیده های محیط زیست و دخالت هایی که توسط انسانها در محیط زیست صورت گرفته است را دیده بانی کنند.
وی مشاهده عینی بــه طور وسیع را از ابزارهای مهم دیده بانی خبرنگاران دانست و افزود : تـــــوان دیده بانی محیط زیست در روزنامه نگاران باید تقویت شــــود. بر این اساس هیچ پدیده ای در زمینه تغییرات آب و هوا و محیط زیست نباید از چشم یک خبرنگار پوشیده بماند.
دکتر محسنیان راد هزینه و سختی های دیده بانی در حوزه محیط زیست را کمتر از سایر حوزه های سیاسی ، اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد : اطلاعات محیط زیستی که روزنامه نگاران منتشر می کنند می تواند در تحلیل و بررسی های اقتصادی کارشناسان این حوزه ، مفید باشد.
در این کارگاه آموزشی که در روزهای 15 و 16 آبان ماه 1391 برگزار می شود ، مباحثی در حوزه تغییرات آب و هوا در جهان ، نقش ICT در کاهش مشکلات آب و هوایی و تغییرات آب و هوایی و کار رسانه ها ، به روزنامه نگاران و خبرنگاران رسانه ها ، عرضه می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

98169