۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

توافق شرکت Apple و سازندگان HTC بر سر مسئله ثبت اختراع

به گزارش ICTPRESS به نقل از IT News ؛ شب گذشته شرکت Apple  و سازندگان تایوانی تلفن های HTC اعلام کردند با امضای موافقتنامه ای مجوز ثبت اختراع گرفتند و به اختلافات خود پایان دادند.
بنابراين گزارش، این توافقنامه شامل یک قرارداد ده ساله است که براساس آن، شرکتها مجوز حال و آینده ثبت اختراع را از یکدیگر خواهند داشت. لازم به ذکر است که اصطلاح توافق در این صحبتها، محرمانه بوده و بیش از این در مورد آن توضیح داده نشده است.
اختلافاتی که میان شرکتهای سازنده تلفن همراه به وجود آمده از ماه مارس 2010 بوده است، یعنی زمانی که شرکت Apple به کمیته بین المللی تجارت و دادگاه ایالات متحده امریکا در برابر ادعای Delaware، مبنی بر نقض قانون ثبت اختراع توسط HTC، شکایت کرد.
با دفاع HTC از خود و دادخواهی براي حفظ حقوق این شرکت، کشمکش ها بالا گرفت.
پیتر چو (Pete Chou) مدیرعامل شرکت HTC اظهار داشت:" HTC از اینکه اختلافات خود را با شرکت Apple حل کرده است بسیار خوشحال است." همزمان مدیرعامل شرکت Apple، تیم کوک((Tim Cook بیان داشت:"ما خوشحالیم که با شرکت HTC به توافق رسیده ایم. ما برآنیم که اختراع محصولات جدید را ادامه دهیم."
بر اساس تحقیقات IDC شرکت Apple سازنده شماره دو تلفن همراه در جهان در فصل دوم سال 2012 و میزان مرسولات آن 7/16 درصد بوده است. این در حالی است که HTC مکان چهارم را در رتبه بندی جهانی ساخت تلفن همراه دارد و میزان ارسال محصولات آن 8/5 درصد بوده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

92430