۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

موبایل وسيله اي براي مبارزه با ایدز و مالاریا

به گزارش ICTPRESS ، انجمن سامانه جهانی ارتباطات همراه که نماینده صنعت موبایل جهان است اظهار داشت که افزایش تعداد دستگاه های متصل به اینترنت و رشد ارتباطات دستگاه با دستگاه موجب افزایش انتقال دیتا به جای تماسهای صوتی شده است.
این انجمن در گزارش خود به برخی تغییراتی که تلفنهای همراه در زندگی مردم جهان به ویژه در کشورهای درحال توسعه ایجاد کرده، اشاره کرده است.
این پیش بینی 5 ساله همزمان با برگزاری کنگره جهانی موبایل ، گردهمایی سالانه صاحبان صنایع این فناوری در بارسلون منتشر شده است.
بهداشت و آموزش
براساس این گزارش، مبارزه با بیماریهای مرگباری چون مالاریا، سل و همچنین اچ آی وی به صورت فزاینده ای با استفاده گسترده تر از ارتباطات موبایلی صورت می گیرد.
سالانه حدود 240 تن غذا در حین جا به جایی و در انبارها فاسد می شود، اما استفاده از موبایل برای دنبال کردن مسیر کامیونهای باربری، بررسی وضعیت آب و هوای تسهیلات انبار و ذخایر مواد غذایی می تواند غذای 40 میلیون نفر از مردم (جمعیت معادل کل جمعیت کنیا) را در سال 2017 را از فساد حفظ کند.
در این میان استفاده از دستگاه های موبایل چون دستگاه هایی که برای خواندن کتابهای الکترونیکی و تبلتها تا سال 2017، می تواند به آموزش 1.8 میلیون نفر از کودکان کمک کند.
دیتا نیروی حیاتی زندگی
دیتا موبایلی یک کالا نیست بلکه به نیروی حیاتی زندگیهای روزمره، جامعه و اقتصاد ما تبدیل می شود و تعداد افراد و دستگاه هایی که به اینترنت متصل می شوند روز به روز افزایش می یابد.
این انجمن پیش بینی کرده است که ایالات متحده و آمریکا تا سال 2014 با افزایش ارتباطات دیتا در مقایسه با تماسهای صوتی رو به رو می شوند.
درحالی که این مسئله در آرژانتین زودتر به وقوع می پیوندد و در سال 2013 قابل مشاهده خواهد بود. درحالی که در کنیا به عنوان یکی از اینترنتی ترین کشورهای آفریقایی این پیش بینی در سال 2016 به واقعیت بدل می شود.
همچنین پیش بینی می شود که اتومبیلهای رباتی متصل به اینترنت می تواند جان یک نفر از هر 9 نفر را از طریق تماس با خدمات اورژانسی، اندازه گیریهای هوشمند و کاهش انتشار کربن تا 27 میلیون تن ( معادل کاشت 1.2 میلیارد درخت) نجات دهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

90699