۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

دومین جایزه ملی کیفیت ICT اعطا شد

به گزارش ICTPRESS ، در مراسم اهدای این جایزه محمود خسروی - مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت - به صحبتی کوتاه پرداخته و اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آتی با گسترش و تطابق فعالیت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های موجود در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این بخش در زیربنای توسعه کشور باشیم.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر این‌که توسعه اقتصادی و اجتماعی از مسیر موفقیت پایدار واحدهای اقتصادی و اجتماعی اعم از دولتی و خصوصی می‌گذرد، اظهار کرد: به دنبال ارتقای کیفیت و مدیریت در زمینه‌های کیفیت، سرعت و نوآوری می‌توان به موفقیت پایدار دست یافت. به عبارت دیگر بدون توسعه همه جانبه کیفیت اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور محقق نخواهند شد.
معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نحوه شکل‌گیری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: این جایزه سال گذشته همزمان با همایش فناوری اطلاعات اهدا شد اما امسال به دلیل اهمیتی که داشت برگزاری آن را به طور مجزا دنبال کردیم.
خسروی هدف از برگزاری این جایزه را ارتقای کیفیت ارائه خدمات زیربنایی دولت الکترونیک و مزایای نسبی رقابتی این نوع خدمات در اقتصاد ملی، انتقال دانش و نهادینه فرهنگ‌سازی مدیریت کیفیت دانست و با اشاره به اهداف ارزشی این جایزه اظهار کرد: اینک در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار داریم و فرصت مغتنمی است تا کلیه مسوولان و مدیران از اهمیت و نقش و جایگاه جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برای حرکت در مسیر توسعه پایدار و تعالی سازمانی آگاه شده و در این زمینه همکاری کنند.
در بخشی دیگری ازاین مراسم مهدی خدایی - مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت - به نمایندگی از دکتر زارع - مجری جایزه ملی کیفیت به قرائت متنی پرداخت.
در بخشی از این متن آمده است کیفیت را نمی‌توان در چارچوب استانداردهای ناظر بر مرغوبیت محصول، محصور دانست. بنابراین زمانی کیفیت جامع در یک محصول متجلی می‌شود که آن محصول حاصل فعالیت مدیران کیفیت‌مدار، سیستم‌ها و فرآیندهای منظم و بر مبنای کیفیت و استانداردهای محصول باشد.
همچنین در بخش دیگری ازاین متن این گونه آمده بود طی این سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف شاهد تحولات مثبتی در زمینه کیفیت بوده‌ایم و در بخش خدمات حرکت‌های چشمگیری صورت گرفته است.
در بخش دیگری از این مراسم بهادر کاظمی - معاون سازمان ملی استاندارد - نیز به ذکر صحبتی کوتاه پرداخته و در قالب آن عنوان کرد: اگر در حوزه‌های استاندارد شرکت‌ها موفق عمل کنند می‌توان قیمت تمام شده کالا و خدمات را به مراتب پایین آورد.
وی با بیان این‌که تاکنون بیش از 1800 استاندارد در حوزه ICT تعریف شده خاطرنشان کرد:‌ برگزاری چنین جوایزی می‌تواند معرفی الگو و نماد باشد تا شرکت‌های مختلف برای رسیدن به کیفیت بیشتر الگوی مناسبی را در اختیار داشته باشند.
معاون سازمان ملی استاندارد همچنین یادآور شد: وزارت ارتباطات و مجموعه ICT کشور به دلیل آن‌که زیرساختی برای توسعه کشور محسوب می‌شوند خود از جمله بخش‌های پیش رو در زمینه کیفیت به شمار می‌روند.
کاظمی درعین حال یادآور شد: از این پس جایزه ملی کیفیت در بخش‌های دیگری مانند بهداشت و درمان، وزارت نفت، صنعت خودرو و بخش‌های مختلف وزارت نیرو نیز اعطا خواهد شد.
اختری - رییس کمیته ارزیابی و آموزش - نیز در این مراسم به ذکر توضیحاتی درباره این جایزه پرداخت.
در این مراسم که برگزاری آن همچنان ادامه دارد قرار است برگزیدگان بخش کیفیت مورد تقدیر قرار گیرند. همچنین قرار بود در این مراسم محمدحسن نامی - وزیر ارتباطات - نیز حضور داشته باشد که به دلیل حضور او در جلسه هیات دولت این امر محقق نشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

81035