۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي چهارشنبه 9 اسفندماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: سریع ترین اتومبیل بریتانیا رونمایی شد
گروه اتومبیل سازی مک لارن به عنوان سازنده اتومبیلهای فرمول یک دیروز سه شنبه 8 اسفند ماه از سریع ترین اتومبیلی که تاکنون در بریتانیا ساخته شده رونمایی کرد.
گروه اتومبیل سازی مک لارن می تواند صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را طی 3 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن به 350 کیلومتر در ساعت می رسد.
این خودرو همچنین به عنون یک خودرو دوستدار محیط زیست معرفی شده و از فناوری هیبرید الکتریکی – بنزینی برخوردار است.
این اتومبیل می تواند سرعت خود را به 350 کلومتر در ساعت برساند و صفر تا 100 را زیر 3 ثانیه طی کند.
مک لارن جدید می تواند ظرف کمتر از سه ثانیه سرعت خود را به 200 کیلومتر در ساعت برساند.
این اتومبیل با دو صندلی هم برای جاده و هم برای مسابقه طراحی شده و قیمت آن 866 هزار پوند در نظر گرفته شده است.
مک لارن برای ساخت این اتومبیل نیروی کار خود را از 100 به 1000 رسانده است.
یک سخنگوی این شرکت اظهار داشت: این اتومبیل از نظر فناوری پیشرفته ترین و سریع ترین سری است که تاکنون توسط یک شرکت بریتانیایی رونمایی شده است.
مک لارن برای حفظ انحصاری بودن این اتومبیل تنها 375 دستگاه از آن تولید شده است که تاکنون نیمی از این تعداد به فروش رفته است و حتی برخی از خریداران دو دستگاه از آن را باهم خریداری کرده اند.
گفته می شود که این اتومبیل جانشین معنوی مک لارن فرمول یک با سه صندلی است که در سال 1993 به قیمت 600 هزار پوند عرضه شد اما قیمت امروز این اتومبیل به 4 میلیون پوند رسیده است.
مک لارن P1 با موتور 8 سیلندری که ظرفیت 3.8 لیتری دارد و نیروی ترمز آن 727 اسب بخار است. موتور الکتریکی این اتومبیل با قدرت 176 اسب بخار به نحوی کار می کند که میزان انتشار کربن آن تاحد ممکن پایین نگاه داشته شود.
قرار است این اتومبیل به طور رسمی روز 5 مارس در نمایشگاه موتور ژنو به نمایش گذاشته شود.
مک لارن اظهار داشته است که P1 دربرگیرنده ویژگیهای اتومبیلهایی است که با فناوری فرمول یک ساخته می شود و می تواند سرعت و شتاب را افزایش دهد.
...........................................
خبر: کوچک‌ترین قمرهای «پلوتو» بالاخره نامگذاری شدند

پس از هفته‌ها سنجش آرای آنلاین در سراسر جهان برای انتخاب نام کوچکترین قمرهای سیاره کوتوله پلوتو، نام «وولکان» و « سربروس» برای این دو قمر انتخاب شد.
این رای‌گیری روز دوشنبه در ساعت 17:00 به وقت گرینویچ با تعداد کلی 450 هزار و 324 رای پایان گرفت و قمرهای پلوتو که قبلا P4 و P5 نامیده می‌شدند، از نام جدید برخوردار شدند.
نام «وولکان» توسط «ویلیام شاتنر»، بازیگر مجموعه فیلم جنگ ستارگان به عنوان برنده اول با 174 هزار و 62 رای انتخاب شد.
«سربروس» با حدود 100 هزار رای، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.
«وولکان» نام سیاره خانه یکی از شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان بوده و همچنین نام رب‌النوع آتش و فلزکاری در اساطیر روم است.
این نامها به اتحادیه بین‌المللی ستاره شناسی که مسئول نامگذاری قمرها هستند، ارجاع داده خواهد شد.
این سازمان با در نظر گرفتن این نتایج در نهایت نام اصلی را اعلام خواهد کرد.
پلوتو از پنج قمر شناخته شده برخوردار است و بزرگترین قمر آن «شارون» در سال 1978 شناسایی شد اما در سال 2005 دو قمر دیگر آن موسوم به نیکس و هیدرا توسط تلسکوپ فضایی هابل کشف شدند.
قمر P5 در سال 2012 توسط هابل و قمر P4 در سال 2001 کشف شدند. هر دو قمر از قطر 20 تا 30 کیلومتر برخوردارند.
...........................................
خبر: ساخت صندلی با مقوا با قابلیت تحمل وزن انسان

دومین دوره مسابقه ساخت صندلی مقوایی با قابلیت تحمل وزن در دانشگاه خواجه نصیر برگزار می‌شود.
دومین دوره مسابقه صندلی مقوایی(روزنامه‌ای) با حضور بیش از ۳۰ تیم از دانشگاه‌های تهران در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی برگزار می‌شود.
در این مسابقه شرکت کنندگان با استفاده از روزنامه باطله، مقوا، چسب و نخ یک صندلی طراحی کرده و بسازند که قابلیت تحمل وزن یک فرد بزرگسال را در مدت ۹۰ ثانیه داشته باشد.
لازم به ذکر است این مسابقه با رویکردهای آموزشی در زمینه محیط زیستی و بازیافتی و همچنین مفاهیم استاتیکی و سازه‌ای و برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد.
این مسابقات طی دو روز برگزار شده و از روز چهارشنبه 9 اسفند  از ساعت ۱۳ الی ۱۸ تیم‌های شرکت کننده در کارگاه صندلی‌ های خود را خواهند ساخت و روز شنبه 12 اسفند ماه  ساعت ۱۵ تیم‌های برتر معرفی می‌شوند.
...........................................
خبر: داشتن پسران بیشتر، عمر مادران را کوتاه‌تر می‌کند!

مطالعات صورت گرفته توسط پژوهشگران فنلاندی نشان می دهد، میانگین عمر مادرانی که دارای چندین فرزند پسر هستند، 8.5 ماه کمتر از مادران دختردار است.
جنسیت کودک هیچ تأثیری بر طول عمر پدر ندارد؛ بنابراین بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی یا موقعیت اجتماعی، یک علت بیولوژیک بر طول عمر مادران پسردار تأثیر می‌گذارد.
یکی از فرضیه های مطرح در این خصوص، افزایش سطح تستوسترون در خون مادران دارای جنین پسر است و همین مسأله باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود؛ پسران سریعتر در رحم رشد می کنند و حمل آنها دشوارتر از دختران است که فشار بیشتری به بدن وارد می کند.
پژوهشگران دانشگاه تورکو به سرپرستی دکتر «سامولی هله» با استفاده از داده های ثبت شده در کلیساهای فنلاند طی قرن 17 تا 20 میلادی، اطلاعات زاد و ولد 11 هزار مادر را مورد بررسی قرار دادند.
اکثر این مادران از طبقه کشاورز و فاقد دسترسی به سیستم تنظیم خانواده مدرن و مراقبت های پزشکی بودند.
نتایج بدست آمده نشان می دهد، عمر مادران دارای شش فرزند پسر پس از زایمان آخرین فرزند 32.4 سال بوده است، درحالیکه مادران دختر دار 33.1 سال پس از تولد آخرین فرزند عمر کرده بودند؛ بر این اساس هرچه تعداد پسران بیشتر باشد، عمر مادران کوتاه‌تر می‌شود.
دکتر «هله» خاطر نشان می کند، دلایل فرهنگی و اجتماعی نیز می تواند در این زمینه دخیل باشد، ازجمله حمایت های روحی و عاطفی دختران از مادر، نقش موثری در افزایش طول عمر ایفا می کند.
نتایج این تحقیق در مجله انجمن سلطنتی Biology Letters منتشر شده است.
...........................................
خبر: شناسایی منشأ شهاب‌سنگی که یکهزار مجروح داشت

ستاره‌شناسان دانشگاه آنتیوکوآ در کلمبیا توانسته‌اند منشا شهاب‌سنگی را که پس از انفجار، منجر به آسیب دیدن بیش از یکهزار انسان در مرکز روسیه شده بود، محاسبه کنند.
این محققان از فیلمهای آماتوری برای طراحی نقشه مسیر سنگ آسمانی که در آسمان شهر چلیابینسک روسیه درخشیده و خساراتی را به ساکنان وارد کرد، استفاده کردند.
نتایج بدست آمده نشان داد که این شهاب‌سنگ به خانواده سرشناس سنگهای فضایی موسوم به سیارکهای آپولو تعلق داشته و احتمالا از کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری آمده است.
دهها فیلم از این توپ آتشین توسط دوربینهای تلفن همراه، دوربینهای مداربسته و دوربینهای درون خودروها به ثبت رسیده و بطور آنلاین در سراسر جهان منتشر شدند و محققان دو مورد از آنها را برای کار روی پروژه خود مناسب یافتند.
آنها با استفاده از این فیلمها توانستند مسیر شهاب‌سنگ را از میان جو زمین طراحی کرده و سپس مدار آن بدور خورشید را بازسازی کنند.
محققان با استفاده از تصاویر و محل برخورد سیارک در دریاچه چبارکول توانستند ارتفاع، سرعت و موقعیت سنگ را در زمان برخورد با زمین محاسبه کنند.
طبق برآوردهای ستاره شناسان، این سنگ با سرعت بین 13 و 19 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کرده که در ارتفاع بین 32 و 47 کیلومتری در آسمان شهر کورکین درخشان شده است.
برآوردهای اولیه از جرم این شهاب‌سنگ آنرا حدود 10 تن محاسبه کرده بود اما سازمان ناسا در محاسبات بعدی خود جرم آنرا بین 7000 تا 10 هزار تن اعلام کرد.
بر اساس برآوردهای ناسا، اندازه این سنگ حدود 17 متر بوده است.
محققان پس از شناسایی مسیر شهاب‌سنگ، ارقام خود را در یک نرم‌افزار نجومی که توسط رصدخانه نیروی هوایی آمریکا ساخته شده، قرار دادند که خانواده اصلی آنرا نشان می‌داد.
تاکنون حدود 9700 سیارک نزدیک به زمین شناسایی شده که حدود 5200 مورد آن متعلق به خانواده آپولو هستند. سیارکهای آپولو جزء گروه سیارکهایی هستند که از مدار متقاطع با زمین برخوردارند.
اولین سیارک آپولو در سال 1918 توسط مکس وولف از آلمان کشف شد.
سیارکها بر اساس مداری که دارند به گروههای مختلف مانند آپولو، آتن یا آمور تقسیم می‌شوند.
...........................................
خبر: رابطه ستاره‌های درحال مرگ و کشف حیات فرازمینی

تحقیقات جدید نشان می دهد که احتمال یافتن رد حیات فرازمینی در سیاره هایی وجود دارد که دور مدار ستاره های درحال مرگ می چرخند.
تحقیقات نظری نشان می دهد که میزان اکسیژن سیاره های شبیه زمین که حول محور ستاره های کوتوله سفید می چرخند از سیاره هایی که دور یک ستاره شبیه به خورشید می چرخند، بیشتر است.
میزان قابل توجهی از اکسیژن در اتمسفر یک سیاره دور نشان دهنده وجود حیات در این سیاره است.
آوی لئوب از مرکز فیزیک نجومی هاروارد اسمیتسونیان اظهار داشت: در جستجو برای علائم بیولوژیکی فرازمینی نخستین ستارگانی که ما مورد مطالعه قرار می دهیم کوتوله های سفید هستند.
کوتوله سفید ستاره ‌ای است که دیگر سوخت هسته‌ ای آن تمام شده و در نتیجه بسیار فشرده و کوچک می‌شود. چنین ستارگانی بسیار داغ هستند ولی آهسته آهسته دمای خود را از دست می‌دهند.
یک کوتوله سفید که معمولا اندازه زمین است طی زمان ناپدید می شود اما می تواند دنیای نزدیک خود را تا میلیاردها سال گرم نگاه دارد. از آنجا که کوتوله سفید بسیار کوچکتر و ضعیفتر از خورشید است، یک سیاره نزدیک به آن که آب مایع کافی در سطح آن وجود داشته باشد می تواند قابل سکونت باشد. چنین سیاره ای می تواند هر 10 سال با فاصله ای حدود بیش از 1 میلیون و 600 هزار کیلومتر دور این کوتوله سفید حرکت کند.
پیش از آنکه یک ستاره کوتوله سفید شود به یک غول سرخ تبدیل می شود و سیاره های اطراف خود را از بین می برد، بنابراین یک سیاره باید پس از آنکه یک ستاره به کوتوله سفید تبدیل شد در مدار این ستاره قرار گیرد.
این سیاره ممکن است از بقایای گرد و غبار و گاز تشکیل شود و یا از فاصله دورتر به این نطقه مهاجرت کند.
مطالعات پیشین نشان می دهد که وفور عناصر سنگین روی سطح کوتوله سفید نشان دهنده شکست قابل توجهی از سیارات صخره ای اطراف آن است.
لئوب تحقیقاتی از 500 کوتوله سفید انجام داده اند تا سیاره های قابل سکونت را کشف کنند.
این تصویر از تلسکوپ هابل نشان دهنده ستاره ای است که پوسته خارجی خود را که از گاز تشکیل شده از خود خارج می کند و ستاره کوتوله سفید به عنوان یک نقطه سفید در مرکز باقی می ماند
براساس اظهارات این محققان، بهترین روش برای یافتن این سیارات، جستجوی گذرا است تا ستاره ای کشف شود که هنگام عبور یک سیاره درحال عبور از مقابل خود، درخشش ضعیفی دارد.
از آنجا که یک کوتوله سفید هم اندازه زمین است، یک سیاره هم اندازه زمین می تواند قسمت اعظم نور کوتوله سفید را بپوشاند و شکست نور ایجاد کند، نکته مهم این که ما تنها می توانیم اتمسفر سیاره های درحال گذر را مطالعه کنیم.
محققان امیدوارند که تلکسوپ فضایی جیمز وب که قرار است اواخر این دهه به فضا پرتاب شود توانایی تشخیص این دنیاهای بیگانه را داشته باشد.
...........................................
خبر: شور فبلتی بارسلون را در برگرفت

درحالی که پدیده ساخت و عرضه فبلت دنیای موبایل از جمله کنگره جهانی موبایل را چون یک طوفان دربرگرفته سازندگان اندازه تبلتهای خود را کاهش داده اند.به گزارش خبرگزاری مهر، تولید کنندگان حاضر در کنگره جهانی موبایل به عنوان بزرگترین نمایشگاه موبایلی جهان که در بارسلون، اسپانیا درحال برگزاری است تلفنهای هوشمندی را عرضه می کنند که به سختی در دست جا می گیرد و شبیه تبلتهایی هستند که اندکی آب رفته اند.
جدا از تبلتهایی که می توان با استفاده از آنها تماس تلفنی برقرار کرد یا پیامک ارسال کرد، شرکت کنندگان در کنگره جهانی موبایل در بارسلون خطوط تمایز تلفنهای همراه و تبلتها درحال تار و محو کرده و اکثر سازندگان محصولاتی را عرضه کرده اند که نه می توان آنها را یک تلفن هوشمند دانست و نه آنها را یک تبلت قلمداد کرد، این محصولات جدید چیزی بین هر دو هستند و اخیرا فبلت نامگذاری شده اند.
عنوان فبلت از این رو برای این تلفنهای هوشمند انتخاب شده که هم از خصوصیات تبلت و هم از ویژگیهای تلفن همراه برخوردار است. فبلت (phablet)‏ اصطلاح جدیدی است که از ترکیب دو کلمه فن(phone) و تبلت (tablet) ساخته شده‌ است و به ابزارهایی با صفحه لمسی گفته می ‌شود که هم خصوصیات تلفن همراه و تبلت را دارند. این نوع دستگاه ها از تلفن همراه بزرگتر و از تبلت کوچکتر هستند و اندازه آنها بین 4.6 تا 5.5 اینچ است.
اسند میت از شرکت هواوی چین با صفحه 6 اینچی
کنگره جهانی موبایل که روز 25 فوریه برگزار شده و برگزاری آن تا 28 فوریه ادامه دارد و اسند میت (Ascend Mate) هواوی با صفحه نمایش 6 اینچی درحال حاضر طلایه دار خط فبلتها در جهان است.
ZTE سازنده چینی به عنوان رقیب هواوی برای عقب نماندن از این قافله " گرند ممو" (Grand Memo) را با صفحه نمایش 5.7 اینچی عرضه کرده است.
در همین میان شرکت ال جی کره جنوبی نیز دستگاه خود را با عنوان " اوپتیموس پرو" (Optimus G Pro) با صفحه نمایش 5.5 اینچی در این نمایشگاه شرکت داده است.
کن هونگ مدیر ارتباطات ال جی اظهار داشت: فبلتها به ویژه در آسیا به یک روند رو به گسترش تبدیل شده اند و زنان اغلب درمیان مشتریان این نوع تلفنها هستند که صفحه نمایش بزرگ دارند، چرا که اغلب آنها نگران قرار دادن دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگتر از 5 اینچ داخل جیبهایشان نیستند و می توانند آن را داخل کیف خود حمل کنند.
در سال 2012، بیش از 120 میلیون تبلت در سراسر دنیا به فروش رسید که این امر 50 درصد بیشتر از سال پیش از آن است و انتظار می رود که فروش تبلتها در سال جاری به یک میلیارد دستگاه برسد.
درحالی که سازندگان به تلفنهای همراهی کوچکتر از تبلت روی می آورند و اندازه تلفنهای هوشمند به تبلت نزدیک تر می شود، اندازه تبلتها آب رفته اند.
سامسونگ اخیرا تلفن گلکسی نت 8 خود را رونمایی کرده است که صفحه نمایش آن 8 اینچی بوده و در تلاش برای رقابت با آی پد مینی وارد بازار شده است.
ایسوس تایوان نیز تلاش کرده تا ترکیبی میان دو دستگاه تلفن های هوشمند و تبلت صورت دهد و فبلت جدیدی عرضه کند. از این رو این شرکت تایوانی دستگاه پادفون اینفینیتی (Padfone Infinity) را با صفحه نمایش کیفیت بالا 5 اینچی رونمایی کرده که از قابلیت پشتیبانی از شبکه وایرلس نسل چهارم برخوردار است و در قسمت پشتی یک تبلت 10.1 اینچی جای می گیرد.
تلفنهای هوشمند 2013 از سرعت بالایی برخوردار هستند و اکثر آنها از قابلیت پشتیبانی نسل چهارم شبکه برخودارند.
شرکت هواوی چین نیز در این نمایشگاه تلفن اسند P2 را رونمایی کرده و مدعی شده که این تلفن سریعترین تلفن دنیا محسوب می شود.
این شرکت با تأکید بر روی باریک بودن این تلفن همراه اظهار داشت که سرعت دانلود این تلفن به 150 مگابایت در ثانیه می رسد که با این سرعت می توان یک فیلم با کیفیت اچ دی را در کمتر از پنج دقیقه دانلود کرد.
این تلفن هوشمند با صفحه 4.7 اینچی و وضوح تصویر اچ دی دارای یک پردازشگر 1.5 گیگاهرتزی است و می تواند از شبکه نسل چهار استفاده کند.
هواوی 5.3 درصد از بازار سه ماه چهارم سال 2012 را در اختیار داشت. این درحالی است که اپل و سامسونگ 50 درصد از کل فروش را تحت سلطه خود دارند به طوری که سامسونگ 29 درصد و اپل 22.1 درصد را در اختیار دارد.
...........................................
خبر: «کلید نامرئی» ابداع شد

در کانون این فناوری که پژوهشگران تایوانی ابداع کرده اند ، یک تراشه مخصوص وجود دارد که می تواند حرکات دست کاربر را بصورت سه بعدی تجزیه و تحلیل و شناسایی کند .
گروهی از پژوهشگران تایوانی از ابداع فناوری نوین موسوم به "‌کلید نامرئی "‌ خبر دادند که به کاربران امکان می دهد ، تنها با حرکت ساده دست ، قفل درها را باز کنند .
تسای یائو پین سرپرست این گروه تحقیقاتی و مدرس موسسه علوم و فناوری تایوان شمالی اعلام کرد : "‌ با ابداع این فناوری دیگر نباید در آینده ، نگران گم کردن دسته کلید یا جا گذاشتن آن باشید . "‌
وی افزود :‌ در کانون این فناوری که پژوهشگران تایوانی ابداع کرده اند ، یک تراشه مخصوص وجود دارد که می تواند حرکات دست کاربر را بصورت سه بعدی تجزیه و تحلیل و شناسایی کند .
از نوعی از این تراشه در کنسولهای بازیهای ویدیویی نینتندو استفاده می شود .
پژوهشگران می گویند این فناوری به کاربر امکان می دهد تا به راحتی قفل درهایشان را با تقلید حرکاتی که از قبل در حسگر ویژه ذخیره سازی و تنظیم شده ، باز کنند .
فناوری موسوم به " کلید نامرئی "‌ موفق شده است نشان طلا را در نمایشگاه بین المللی اختراعات تایپه بدست آورد . این نمایشگاه به مدت چهار روز برگزار شده و تا روز یکشنبه ادامه داشت .
به تخمین کارشناسان این فناوری نوین تا شش ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد .
...........................................
خبر: ده باور اشتباه درباره نام دامنه وب سایت

هنوز هم ممکن است که با استفاده از کلمات کلیدی، نام های دامنه دو و سه کلمه ای پرمحتوا و وزین ایجاد کرد.
برای اکثر افرادی که همه روزه از اینترنت استفاده می کنند و وب سایت ها را نگاه می کنند، صنعت دامنه کماکان یک معما و ابهام می باشد. این مقاله سعی بر این دارد تا شما را با جنبه های کمتر شناخته شده این صنعت آگاه سازد و واقعیت باورهای متداول غلط در مورد نام های دامنه را بر ملا سازد.
1- تمام دامنه های خوب گرفته شده اند
طبق آخرین گزارش VeriSign در مورد صنغت دامنه، بیش از ۸۰ میلیون نام دامنه ثبت شده .COM وجود دارد. بنابراین توجیهی برای این باور رایج غلط وجود دارد، اما لازم است که به شما بگویم که این توجیه  تا حد زیادی با حقیقت کامل فاصله دارد.
هنوز هم ممکن است که با استفاده از کلمات کلیدی، نام های دامنه دو و سه کلمه ای پرمحتوا و وزین ایجاد کرد. علاوه بر این، میلیون ها دامنه در این میان به زودی منقضی و در نتیجه دوباره موجود خواهند شد. ابزار های موجود برای تحقیق و فیلترینگ دامنه های منقضی شده همیشه اشتباه بودن این باور را اثبات می کنند.
۲- پروفایل های اجتماعی جایگزین نام های دامنه خواهند شد
در محافل تبلیغاتی و بازاریابی صحبت هایی وجود داشته است که جذب کلان به شبکه های اجتماعی باعث می شود که کسب و کارها همگی با هم از ایجاد وب سایت های  حقیقی صرف نظر کنند. اگر چه این مساله ممکن است برای تعداد بسیار اندکی از افراد تهی دست صدق کند، اما مزایای داشتن یک وب سایت به میزبانی خود به مراتب بیشتر از محبوبیت پروفایل های اجتماعی است.
اگر توجه کنید، شبکه های اجتماعی منجر به افزایش تعداد وب سایت ها و کاربران اینترنت می شوند. یکی از ویژگی های رایج و شاخص پروفایل های اجتماعی، وحود مکانی برای برجسته ساختن آدرس وب سایت است.
۳- .COM نسبت به .NET ، .ORG و غیره دارای رتبه بالاتری در موتور های جستجو است
این مساله یکی دیگر از باور های نادرست فریب دهنده است که دارای ذره ی بسیار اندکی از حقیقت است که البته نیاز به شرح و توضیح دارد. طبق گفته سخنگوی گوگل Matt Cutts، پسوند های دامنه فاکتور کوچکی در الگوریتم رتبه بندی آنهم برای یکسری از کشور های مشخص هستند.
از آنجایی که .COM  معمولا مربوط به ایالات متحده است، این پسوند دارای اولویت بیشتری نسبت به دامنه های با کد کشوری خارجی (مانند: .LY، .CO.UK، .CO.ZA و غیره) است. با وجود این، .COM اولویتی نسبت به دیگر پسوند هایی که در ایالات متحده نیز استفاده می شوند (مانند: .NET، .ORG، .TV، .INFO، .CO و غیره) ندارد. همه این پسوند ها فرصت برابر برای بدست آوردن رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی مورد نظر را دارند.
هر دامنه دارای کد کشوری مزیت برابری با .COM در موتورجستجوی گوگل کشور خود دارد.
۴- دامنه های .COM  با قیمت مناسب برای فروش وجود ندارند
این بدنامی که روی نامهای دامنه .COM قرار دارد ناشی از این مساله است که فروشندگان کم سواد به شدت ارزش دامنه های معمولیشان را افزایش می دهند. کافی است که نگاهی به دامنه های گذاشته شده برای فروش در سایت eBay کنید تا متوجه منظور من شوید.
اگر شما صبور باشید و در مکان های مناسب  جستجو کنید، فروشندگان منطقی را پیدا خواهید کرد که نام های دامنه با کیفت عالی را ارائه می دهند. این نوع فروش های معقول را می توان در بازارهای دامنه مشهور و یا در وب سایت های خصوصی نمونه کارها (پورت فولیو) یافت. گزینه دیگر، تماس مستقیم با فروشنده می باشد. هیچ اشکالی وجود ندارد که یک دامنه را جستجو کنید و به صاحب آن جهت مذاکره برای قیمت مناسب ایمیل بزنید.
۵- دامنه های مرسوم صد ها یا هزاران دلار ارزش دارند
ارزش گذاری دامنه آسان نیست. زیرا هر نام دامنه منحصر به فرد است، تنها راه برای برآورد دقیق یک نام دامنه مقایسه با فروش های مشابه، اندازه بازار، کاربران بالقوه و تخمین آمار کلمات کلیدی است که رویهم رفته کار آسانی نیست.
اکثر افراد تجربه و درک از این صنعت را ندارند تا دامنه شان را قیمت گذاری دقیق به منظورفروش کنند. خیلی از دامنه ها هیچ ارزشی ندارند چرا که گزینه های بهتر ممکن است به آسانی موجود باشند و به این دلیل که این گزینه ها هزینه تمدید سالانه دارند.
شانس اینکه دامنه ای که دیروز ثبت شده است برای کسی هزاران دلار بیارزد بسیار ناچیز است، مگر این که شما بدانید که دارید چه کار می کنید و یک تکه جواهر را پیدا کرده اید و یا خیلی خوش شانس هستید.
۶- فروش نام های دامنه آسان است
این مساله با حقیقت فاصله زیادی دارد. خوب البته راه ساده ای برای فروش نام های دامنه وجود دارد و آن این است که آنها را در بازارهای اصلی لیست کنید و پایتان را روی هم بندازید و دیگر کاری نکنید. اما اگر می خواهید شانس برد خود را در فروش دامنه در ۱۰ سال آینده افزایش دهید بهتر است که فعال باشید.
فروش دامنه به طرز موثری شامل بازاریابی، شبکه، پژوهش، مهارت های افراد، مذاکره و دیگر مسائل می باشد. اگر شما مهارت ها را فرا گیرید، شما می توانید شانستان را برای فروش و به دست آوردن سود بیشتر بهبود بخشید.
۷- GoDaddy بهترین سایت ثبت دامنه است
GoDaddy صرفا بزرگ ترین و معمولا ارزان ترین سایت ثبت دامنه است.کمپین های تبلیغاتی وسیع و ارائه گسترده محصول باعث شده اند کهGoDaddy  معروف ترین سایت ثبت دامنه جهان باشد.
سایت های ثبت دامنه بسیار دیگری وجود دارند که دارای قیمت های قابل مقایسه و ویژگی های گسترش یافته مانند امنیت بیشتر، پشتیبانی و خدمات مشتری می باشند. برخی از مشهور ترین سایت های ثبت دامنه عبارتند از: Name.com، NameCheap، Moniker، EuroDNS و Fabulous.
برای دسترسی به دیگر شرکت های خوب این صنعت و منابع بیشتر به سایت Top 100 Domain مراجعه کنید.) در ایران www.domainfarsi.com پیشنهاد میشود)
۸- ثبت دامنه های فراوان غیر اخلاقی است
اغلب دیدگاه های منفی درباره صنعت دامنه وجود دارد که اکثرا از برنامه نویسان و طراحان مغرض وب که نمی توانند نام دامنه بسیار خوب برای پروژه شان پیدا کنند سرچشمه می گیرد. همچنین بدنامی این صنعت به خاطر تعداد اندکی از افراد است که دامنه ها را بر اساس نام تجاری کسب و کار ها و یا اسامی نزدیک به آن ثبت می کنند. این گونه افراد متصرفان واقعی سایبری هستند.
اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاران دامنه، امروزه از ریسک ناشی از داشتن دامنه هایی که شامل علائم تجاری می باشند کاملا آگاه هستند.
ولی صرفا به این دلیل که شخصی مالک چند صد یا چند هزار نام دامنه است به این معنی نمی باشد که وی متصرف است. دامنه ها از ۱۹۹۰ برای ثبت، آزادانه در دسترس بوده اند و بسیاری از سرمایه گذاران با تدبیر این دوراندیشی را داشتند که این دامنه ها را حق خود بدانند. هر شخص مجاز است که در دنیای واقعی هر مقدار املاک و مستغلات که تمایل دارد خرید و فروش کند که این مساله نیز برای نام های دامنه صدق می کند.
۹- جستجو برای دامنه های آزاد تنها گزینه است
بعضی وقت ها به نظر می رسد که جهان شاهکارهای این صنعت را در جایی فراتر از سایت های ثبت دامنه دارد. برخی ممکن است که بر اساس بودجه بسیارمحدودی باشند، ولی بازار ثانویه عظیمی از نام های دامنه پرمحتوا برای خرید موجود است.
برای نمونه گیری از فروشگاههای بزرگ متعدد برای به دست آوردن یک نام دامنه ی بی نظیر که هزینه خود را در طول زمان استفاده از آن پرداخت میکند به Top 20 Places to Buy Domains مراجعه کنید.
۱۰- کلمات کلیدی در دامنه ها در رتبه بندی موتور های جستجو تاثیرندارند
کلمات کلیدی کاملا تاثیر مفیدی بر روی رتبه های جستجو دارند. در طول سال ها این مساله اثبات شده است و در اجتماع SEO آشکار است که استفاده از کلمات کلیدی در دامنه ها مزیت فوق العاده ای را در رتبه بندی بالا برای آن عبارات فراهم می کند.
هر دو نوع دامنه های بدون خط تیره و دارای خط تیره از این مزیت برخوردار هستند. معمولا یک تطابق دقیق با کلمه کلیدی می تواند جایگاه شماره یک را در گوگل با تلاش بسیار کمی ازآن خود کند. این یکی از دلایل مهم برای داشتن یک دامنه با کلمه کلیدی عمومی است و  این آن چیزی است که آن را بسیار ارزشمند می سازد.
...........................................
خبر: شکل گیری لکه های خورشیدی از آغاز طوفان خورشیدی خبر می دهد
طوفان های خورشیدی که در دوره های مختلفی اتفاق می افتد همان زبانه کشیدن آتش از خورشید به بیرون و فضای اطراف است که معمولا قبل از آغاز آن لکه های تیره روی خورشید به وجود می آید.
تصاویر دریافت شده از خورشید نشان می دهد که در زمانی کمتر از 48 ساعت لکه های عظیمی که حدود 6 برابر قطر زمین بزرگی دارد بر سطح خورشید ظاهر شده است که این نشان دهنده آغاز طوفان های خورشیدی است.
این لکه ها در روزهای اول اسفند شکل گرفته و به سرعت نیز به یک پیکر بندی بی ثبات تبدیل شده که می تواند عامل اصلی شکل گیری جرقه های خورشیدی باشد و موجب اختلال ارتباطات رادیویی روی زمین شود.
دانشمندان با استفاده از رصدخانه دینامیک خورشیدی و یکی از فضاپیماهای در حال رصد در فضا توانسته اند فعالیت های شدید مغناطیسی ایجاد شده که در واقع این نقاط نسبت به سایر نقاط کمی سردتر است و به همین دلیل تیره تر دیده می شوند.
لازم به ذکر است: که این فعالیت در زمان ورود خورشید به فعالیت های دوره چرخه 11 ساله خود شکل گرفته و خطوط میدان مغناطیسی خورشید از آشفته ترین شکل خود برخوردار بوده زیرا میدان مغناطیسی در استوای خورشید باسرعت بیشتری نسبت به قطب ها در حال چرخش است.
تحقیقات نشان می دهد: که این امر عامل اصلی ایجاد لکه های بیشماری روی خورشید بوده و خروجی تابش خورشید را تا 10 درصد افزایش می یابد و این تغییر بر آب و هوای جهانی تاثیرات بسیاری می گذارد. 
دوره خورشیدی میانگینی یازده ساله دارد و از حداکثر فعالیت های خورشیدی بعدی محاسبه می شود که این دوره های بین 9 تا 14 سال متغیر است و میانگین آن یازده سال است.
طبق آماری که ناسا اعلام کرده است : آخرین دوره خورشیدی مربوط به سال 2000 است و طبق پیش بینی ها دوره بعدی پایان  2013 خواهد بود.
...........................................
خبر: سقوط اپل از مقام با ارزش ترین شرکت دنیا

ارزش سهام اپل سقوط کرد تا آنجا که ارزش سهام این شرکت در حال حاضر به کمترین میزان طی ۵۲ هفته گذشته رسیده است.
یک سال پیش بود که اپل تبدیل به با ارزش ترین شرکت دنیا شد و حدود ۵ ماه پیش بود که با رشد سهام فوق العاده اش لقب با ارزش ترین شرکت تاریخ را از آن خود کرد. اما انگار تاج پادشاهی برای اپل طولانی مدت نبوده و طی چند روز گذشته شاهد سقوط ارزش سهام این شرکت بودیم.
سرانجام ساعتی پیش ارزش سهام اپل به ۴۴۱ دلار به ازای هر سهم رسید و حالا این شرکت نفتی اکسان موبیل است که در رتبه اول جهان قرار گرفته است و اپل به مقام دوم تنزل پیدا کرده است.
طی ۱۷ ماه گذشته ارزش سهام شرکت اکسان موبیل حدود ۲۷ درصد رشد داشته، در حالی که سهام اپل با افت و خیزهایش حدود ۱۸ درصد رشد نشان می دهد. ضمن اینکه ارزش سهام اپل در حال حاضر به کمترین میزان طی ۵۲ هفته گذشته رسیده است.
...........................................
خبر: جزئیات اولین پیوند دست خاورمیانه اعلام شد

رئیس بیمارستان 15 خرداد با اشاره به جزئیات پیوند عضو در این بیمارستان یادآور شد: این پیوند عضو با دریافت مجوزهای شرعی انجام شده است و همچنان ادامه دارد.
دکتر محمد کلانتر هرمزی در نشست خبری امروز چهارشنبه با اشاره به جزئیات اولین پیوند دست خاورمیانه افزود: این اولین پیوند جراحی دست از بیمار مرگ مغزی به شخصی است که سابقه قطع دست داشته است.
رئیس بیمارستان 15 خرداد با اشاره به تفاوت این پیوند دست با سایر اعمال جراحی پیوندی اظهار داشت: تاکنون پیوندها برای افراد قطع عضو انگشت بود که بلافاصله عضو قطع شده به خود بیمار پیوند زده می شد ولی در این عمل جراحی از فرد دچار مرگ مغزی عضو دریافت شده و به فرد دهنده پیوند زده شد.
کلانتر هرمزی با تاکید بر اینکه تحقیقات برای پیوند این عمل جراحی از 11 سال قبل آغاز شده بود، ادامه داد: با رضایت خانواده فرد دچار مرگ مغزی و همچنین دریافت مجوزهای شرعی از صبح امروز عمل پیوند انجام شد.
وی همچنین خاطر نشان کرد با اجرای این پیوند زمینه برای سایر اعمال جراحی در این زمینه گشوده شد.
شرایط اهدای عضو
رئیس بیماستان 15 خرداد با اشاره به شرایط پیوند عضو در افراد بیمار خاطر نشان کرد: فرد دهنده باید سالم باشد و سابقه بیماری های مادر زادی را نداشته باشد.
شرایط برخورد با بیماران مرگ مغزی در مراکز درمانی
کلانتر هرمزی با تاکید بر مراقبتهای ویژه از بیماران مرگ مغزی در مراکز درمانی، یاد آورشد: مراکز درمانی که با بیماران دچار مرگ مغزی مواجه می شوند برای رگ گیری لازم است از انگشتان دست دور باشند این امر موجب می شود تا کار پیوند راحت تر انجام شود.
این محقق با اشاره به عمل جراحی پیوند دست در این بیمارستان اضافه کرد: دستی که امروز مورد پیوند قرار گرفت در مرکز درمانی از رگ های نزدیک به نوک دست استفاده شده بود که این امر موجب شد تا تیم جراحی با مشکلاتی مواجه شوند که با رفع آن، این عمل جراحی ادامه دارد.
...........................................
خبر: جراحی پیوند صورت به زودی در ایران انجام می‌شود
رئیس بیمارستان 15 خرداد از پیوند صورت در آینده ای نزدیک در کشور خبر داد.
دکتر محمد کلانتر هرمزی در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه های تحقیقاتی دانشگاه شهید بهشتی، افزود: علاوه بر پیوند اعضا در صدد هستیم تا سایر پیوندها را نیز انجام دهیم.
وی از پیوند صورت در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: از 11 سال پیش تحقیقات در این زمینه آغاز شد و تیم تحقیقاتی را برای انجام این پیوند تشکیل دادیم.
رئیس بیمارستان 15 خرداد با تاکید بر اینکه مقدمات عمل جراحی پیوند صورت آماده شده است، یادآور شد: در حال حاضر، فرد دهنده برای اهدای عضو تاکنون پیدا نکردیم و در صورت پیدا کردن دهنده اقدام به انجام این عمل خواهیم کرد.
کلانتر هرمزی گفت: بیماران کاندید برای دریافت اعضا در این پیوند بیماران دچار سوختگی صورت و افرادی هستند که بر اثر آسیب بخشهایی از صورت خود را از دست داده اند.
...........................................
خبر:  تبلت با قابلیت چاپ هوشمند در راه بازار

رایانه لوحی جدید قادر است به وسیله ابزارهای چاپگر مربوطه یا فناوری ePrint شرکت HP کلیه صفحات مورد نظر کاربر را چاپ کند.
این شرکت توضیح داد که به زودی رایانه لوحی جدید خود را با نام Slate 7 و با نمایشگر لمسی 7 اینچی وارد بازار می‌کند که این محصول نسخه 4.1 سیستم‌عامل اندروید را در خود جا داده و قرار است که از ماه آوریل با قیمت 169 دلار وارد بازار جهانی شود.
شرکت HP که تاکنون تنها بر بازار جهانی رایانه‌های همراه تمرکز داشت، به صورت رسمی اعلام کرد که قصد ورود به عرصه رقابتی رایانه‌های لوحی را دارد و به‌زودی نخستین محصول خود در این زمینه را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید روانه بازار می‌کند.
شرکت HP امیدوار است قابلیت چاپ که به این رایانه لوحی افزوده شده است، یکی از نکات متمایز آن نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار جهانی تبدیل شود. این شرکت توضیح داده است که رایانه لوحی جدید قادر است به وسیله ابزارهای چاپگر مربوطه یا فناوری ePrint شرکت HP کلیه صفحات مورد نظر کاربر را چاپ کند.
بدنه این رایانه لوحی از جنس استیل ساخته شده است و به همین خاطر ظاهر زیبایی دارد. شرکت HP همچنین توضیح داده است که نمایشگر لمسی 7 اینچی این محصول می‌تواند تصاویر را با کیفیت 1024 در 600 پیکسل به نمایش بگذارد.
این رایانه لوحی پردازنده 2.4 گیگاهرتزی دارد و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به فناوری ارتباطی بلتوتوث 2.1 ، رم یک گیگابایتی، حافظه داخلی 8 گیگابایتی، دوربین دوم با کیفیت VGA، دوربین اصلی با کیفیت 3 مگاپیکسل و ضخامت 10.7 میلیمتری آن اشاره کرد.
...........................................
خبر: الکسای ایرانی درصورت تامین اعتبار راه‌اندازی‌ می‌شود
درصورت تامین اعتبار، پروژه راه اندازی "وب سنج ماشینی" که با نام "الکسای ایرانی" شناخته می‌شود سال آینده راه اندازی عمومی می‌شود.
حجت الاسلام سعید سالاریان قائم مقام شورایعالی اطلاع رسانی با بیان اینکه الکسای ایرانی ملاک و معیار سنجش وبگاهها است، در مورد آخرین وضعیت عملیاتی کردن این پروژه اظهار داشت: از آنجایی که "الکسا" در ذهن کاربران شناخته شده است پروژه وب سنج ماشینی با این نام شناخته می شود که هم اکنون تست های مقدماتی آن انجام شده و امید می رود در صورت تامین اعتبار، درسال آینده تکمیل شود.
وی با اشاره به برپایی 3 دوره جشنواره ارزیابی وبگاههای حاکمیتی برای شناسایی و به دست آوردن شاخص های ارزیابی گفت: با ماشینی کردن نحوه ارزیابی وبگاهها، امکان رتبه بندی وبسایتها و وبگاههای حاکمیتی و غیر حاکمیتی براساس شاخص های کیفی و کمی فراهم شده است و به جرات می توان گفت الکسای ایرانی به مراتب قوی تر و کامل تر از الکسای خارجی فعالیت خواهد کرد.
سالاریان با بیان اینکه در سال 91 هیچگونه اعتباری به شورایعالی اطلاع رسانی تخصیص نیافته است، خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی این بخش در سالی که گذشت صفر بوده و به همین دلیل این پروژه مانند بسیاری از پروژه های در دست اقدام مسکوت مانده است که براساس برآوردهای انجام شده، الکسای ایرانی با تخصیص اعتبار حدود 300 میلیون تومان قابل بهره برداری است.
قائم مقام شورایعالی اطلاع رسانی، با تاکید براینکه وبگاه سنج الکسای ایرانی امکان سنجش وبگاهها را در دسته بندی های مختلفی همچون اطلاع رسانی، تعاملی و تراکنشی فراهم می کند، اضافه کرد: وبگاههای حاکمیتی و وبگاههای بخش خصوصی خارج از این سه مقوله نیستند و ساختار اصلی تمامی این وبگاهها شامل این سه حوزه ارزیابی می شود.
وی با اشاره به تفاوتهای الکسای خارجی با الکسای ایرانی نیز تاکید کرد: معیار اصلی الکسا در سنجش و ارزیابی وبگاهها و رتبه بندی آنها مربوط به میزان دسترسی کاربران و مراجعه آنها به وبسایت مدنظر است اما از نظر ما این معیار نمی تواند معیار کاملی باشد و در الکسای ایرانی سعی خواهد شد تراز برتری وبسایتها در فیلدها و شاخص های متفاوت تری از نظر میزان دسترسی، کیفیت، خدمات و کمیت سنجیده شود.
قائم مقام شورایعالی اطلاع رسانی با بیان اینکه در راه اندازی سامانه سنجش رتبه بندی وبگاههای ایرانی، شاخصهای بومی مدنظر است، افزود: از طریق این سامانه تمامی پرتالها می توانند از وضعیت نمره ارزیابی خود آگاه شوند.
وی با اشاره به راه اندازی این سامانه وب سنج و ارزیابی وبگاهها گفت: در الکسای ایرانی حدود 60 شاخص از پرتالها و وبگاهها را مورد سنجش قرار می دهیم و گزارش نهایی رتبه وبگاهها را در آن ارائه خواهیم داد. شاخص های ما در الکسای ایرانی تخصصی تر و مرتب تر و بومی تر از الکسا خواهد بود.
سالاریان با بیان اینکه شناسایی و ارزیابی وبگاههای حاکمیتی براساس فراخوانی که از سوی معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری اعلام شده بود تاکنون انجام پذیرفته است، ادامه داد: اما برای تکمیل این اطلاعات و شناسایی سایر وبسایتها به زودی و با همراهی شورایعالی فضای مجازی، فراخوان عمومی تری خواهیم داد.
قائم مقام شورایعالی اطلاع رسانی تاکید کرد: در محدوده وبگاههای حاکمیتی یکی از مقوله های مهمی که ارزیابی خواهد شد آمادگی الکترونیکی وبگاهها برای عرضه خدمات برخط به مردم است اما در وبگاههای خصوصی می توان مواردی از جمله نحوه دسترسی و امکان تراکنش های مالی و اطلاع رسانی را ارزیابی کرد.
الکسا یک وبسایت معتبر بین المللی است که با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف اقدام به رتبه بندی وب سایتها می کند که خلاصه و چکیده این رتبه بندی عددی بین یک تا چند میلیون است و هرچه این عدد به یک نزدیکتر باشد رتبه وبسایت بالاتر خواهد بود.
سایت الکسا همانند سایتهای گوگل و یاهو دارای یک نوار ابزار مخصوص به خود است که کاربران می توانند با نصب آن، از امکانات سایت الکسا استفاده کنند. یکی از کارهایی که این نوار ایزار انجام می دهد این است که تمام بازدیدهایی را که کاربر انجام می دهد را به سایت الکسا گزارش می دهد و این سایت با توجه به این گزارشها، آمار ترافیک سایتها و رتبه آنها را ارائه می کند؛ با نصب این نوار ابزار در پایین مرورگر رتبه جهانی سایت مدنظر و نمودار آماری آن نمایان و رسم می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

53521