۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

شوراي عالي فضاي مجازي می تواند موجب کاهش قيمت‌ها به نفع مشتري شود

اظهار داشت:"شوراي عالي فضاي مجازي در شروع کار است و در حال حاضر درگير چالش‌هاي خاصي مانند سازماندهي و تسهيم وظایف سازمان‌ها، نهادها ، اپراتورها و افراد بر اساس توانمندي‌هايشان است.
به گزارش ICTPRESS به نقل از کميته علمي چهارمين همايش بين‌المللي مخابراتايران (ITC2013)؛ اگر شوراي عالي قوانين و دستورالعمل‌ها را به نوعي تغيير دهد که همه به دنبال اجراي قوانين باشند و به دليل مصلحت انديشي از اجراي آن عدول نکنند، کار بزرگي انجام شده است. چراکه تا کنون مصلحت انديشي فقط در زمينه اجراي قوانين بوده و نه در زمينه وضع قوانين و همين موضوع منجر به قانون‌گريزي شده است."
وي همچنين گفت:"با توجه به اينکه بخش خصوصي خيلي بيشتر از بخش دولتي به فکر بقاي خود است، اگر حاکميت بخش خصوصي را در تصميم‌گيري به صورت فعال درگير كند، قوانين با دقت بيشتري استخراج شده و بازيگران به آن احترام بيشتري خواهند گذاشت. اين مسئله فضاي جذب سرمايه را باز خواهد کرد و در نتيجه رقابت بيشتري ايجاد شده و ريسک سرمايه‌گذاري کمتر خواهد شد. همين موضوع در نهايت قيمت تمام شده را براي مشتري کمتر خواهد کرد."
مهمترین موضوعات، دغدغه ها و برنامه های آتی مرکز ملی فضای مجازی و سازمان تنظیم مقررات و چالش‌های اجرایی سیاست‌ها، مقررات و قوانین وضع شده از اساسي‌ترين موضوعاتي است که سيزدهم اسفندماه در چهارمين همايش بين‌المللي مخابرات ايران (ITC2013) و با حضور نمایندگانی از شوراي رقابت، سازمان تنظیم مقررات، مرکز ملی فضای مجازی، شرکت های PAP،شرکت مخابرات ايران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به بحث گذاشته خواهد شد.
علاقه مندان براي کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.teyf.ir مراجعه كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

50350