۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

دکترکرم پور: باید جنس محتوا را شناخت و مسایل پیرامون آن را بررسی کرد

مرزشناسی و حفاظت از آنان گفت : در حال حاضر انحصار محتوا بیشتر در دست کشورهای شمالی است و این موجب سلطه آنان شده است. که باید با ایجاد زیرساخت مبتنی بر محتوا و طراحی ساختار محتوا آن را از انحصار درآورد.
به گزارش ICTPRESS ؛ دکتر کرم پور، با بیان اینکه در خدمات ، نوع طراحی ها و فکر اقتصادی وضرورت استفاده از آن ، اهمیت پیدا کرده است گفت : در حال حاضر با توجه به اهمیت تنوع خدمات و تولید انبوه و سفارشی کردن آن ، باید علاوه بر رویکرد مهندسی به رویکرد محتوا توجه کرد.
وی با تأکید براینکه، در محتوا باید به جایگاه شناسی و موضوع شناسی پرداخته شود گفت : در این راستا ، متغییرها و افراد ی زیادی نقش دارند ، که باید به آنان توجه کرد. همچنین باید جنس محتوا را شناخت و مسایل پیرامون آن را بررسی کرد.
وی در همین رابطه افزود : موضوع جنس محتوا فراتر از موضوعات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است و از همه اینها بیرون آمده و جنس سلطه پیدا کرده است. باید برای حذف این سلطه برنامه ریزی کرد .
وی با اشاره به اینکه ICT یک پدیده راهبردی است، گفت : محتوا در فضای مجازی ، از راهبردی ترین پدیده های دنیای امروز است. و با یک گروه خاص نمی توان محتوا را تعیین کرد. باید با گروههای مختلف جامعه در این زمینه هماهنگ و همراه شد.
وی با اشاره به طراحی شعاری در زمینه محتوا ،که هدف و چشم انداز به دنبال آن تعیین می شود ، افزود : ترسیم نقشه فرهنگی کشور و ایجاد فضای مجازی در آن می تواند رقابت و سلطه گری را ایجاد کند.
وی با اشاره به اهمیت موضوع باند پهن در تلفن همراه و ثابت در دنیا گفت: در میانگین جهانی ، ضریب نفوذ هر یک از دو بخش به وضع مناسبی رسیده است.
گفتنی ست ، ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور دکتر کرم پور ، معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مهندس یوسف پور ، عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیّار و مسؤولان و کارشناسان این حوزه 12 اسفند ماه 1391، در هتل المپیک برگزار شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

11531