۱۴۰۳ شنبه ۲۲ اردیبهشت

فقدان اعتماد آینده تجارت الکترونیكي را تهدید می کند

به گزارش ICTPRESS به نقل از "دیلی تک" این سازمان که مسئولیت حمایت از حقوق مشتریان را عهده دار است در گزارش خود آورده است : در حال حاضر آینده بازار تجارت الکترونیكي در معرض خطر است که مهمترین عامل این تهدیدات نبود اعتماد به امنیت فضای سایبری و اینترنتی است .
بررسی ها حاکی است از هر سه کاربر اینترنتی یک نفر از مزایای تجارت الکترونیكي بی بهره است چرا که این افراد معتقدند نمی توان به منابع مبادلات الکترونیکی اعتماد کرد .
طبق آمار 20 درصد افرادی که از انجام خرید آنلاین امتناع می ورزند در خصوص امنیت شخصی نگرانی دارند و 15 درصد نیز معتقدند که نمی توانم به فروشگاهها ی اینترنتی اعتماد کرد .
البته با آنکه هنوز بی اعتمادی بر جای جای تجارت الکترونیكي سایه افکنده اما دانش کاربران از حقوق یک خریدار کالای اینترنتی در حال حاضرنسبت به سال 2006 به طرز چشمگیری افزایش یافته و تعداد افرادی که به عنوان مثال می دانند که می توانند کالای اینترنتی خریداری شده خود را پس دهند از 44 درصد در سال 2006 به 51 درصد در سال 2009 رسیده است .
بسیاری از متخصصان معتقدند علاوه بر فقدان اعتماد متقابل،  پیچیده بودن پروسه انجام خرید آنلاین نیز یکی از عواملی است که آینده تجارت الکترونیكي را تهدید می کند ، به  طوری که بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند کالای خود را از فروشگاههای واقعی خریداری کنند تا آنکه تحت یک عملیات پیچیده و وقت گیر در فروشگاههای مجازی به خرید کالای مورد نیاز خود بپردازند.

نظرات : 0

ثبت نظر

56061