۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

روستـاي بـدون ارتبـاط نداريـم

به گزارش ICTPRESS ، مهندس سيد فاضل زماني، مديرعامل مخابرات استان اصفهان ضمن بيان اين مطلب، اظهار كرد: بر اساس تعريف وزارت کشور، نقاط بالاي‌٢٠ خانوار که داراي ‌١٠٠ نفر جمعيت هستند روستا محسوب مي شوند که تعداد اين نقاط در استان اصفهان، ‌٨٨٤ روستا است.
وي افزود: به کمک فناوري‌هاي مختلف از قبيل تلفن ثابت، تلفن همراه، تلفن همراه روستايي و ماهواره به اين روستاها ارتباط رساني شده است.
وي با بيان اين مطلب که ‌١٧ درصد از جمعيت استان اصفهان روستايي هستند، تصريح کرد: بر اساس تعريف وزارت کشور، نقاط داراي زير ‌١٠٠ نفر جمعيت، امکان و مزارع ناميده مي شوند که از مجموع يک هزار و ‌١٨ نقطه از اين نوع به ‌٨٢٠ نقطه ارتباط رساني شده‌اند.
وي خاطرنشان کرد: اين تعداد از امکان و مزارع، فراتر از تعهدات موجود و به واسطه تلاش بي وقفه مديران و کارشناسان مخابرات استان اصفهان از اين نعمت بهره مند شده‌اند.
زماني گفت: از مجموع نقاط ارتباط رساني شده، در روستاهاي بالاي ‌١٠٠ نفر و نقاط زير‌١٠٠ نفر، يک هزار و ‌١٢٢ نقطه تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند.
وي ادامه داد: با اجراي فاز سوم GSM روستايي، پيش بيني مي کنيم تمامي نقاط روستايي تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند.
وي با بيان اين مطلب که ضريب نفوذ تلفن ثابت در کشور ‌٣٤ درصد است، اظهار كرد: اين رقم در سطح استان اصفهان به‌٤٠ درصد و در سطح روستاهاي اين استان به ‌٠٥/٣١ درصد رسيده است.
مديرعامل مخابرات استان اصفهان تصريح کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه بايد‌٤٥٧ دفتر ICT روستايي در سطح استان راه‌اندازي مي شد که در حال حاضر اين تمهيدات، يک سال زودتر از موعود مقرر و به طور کامل اجرايي شده است.
وي گفت: در استان اصفهان و در طول برنامه سوم توسعه در هر سال به طور ميانگين ‌٥١ روستا ارتباط رساني مي شد که اين رقم در طول دولت نهم به ‌٥/١٦٦ روستا در هر سال رسيده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

50453