۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

روابط عمومي منعكس كننده واقعيت‌ها و نيازهاي مردمي است

به گزارش ICTPRESS ‌پرفسوريحيي كمالي‌پور ـ رئيس ايراني دپارتمان ارتباطات و هنرهاي زيباي دانشگاهي پوردو آمريكا در پيامي به چهارمين همايش روابط عمومي الكترونيك ابراز كرد: هم زمان با برگزاري چهارمين همايش روابط عمومي الكترونيك تداوم اين گام مفيد و سازنده را به دبير و همكاران اين همايش تبريك مي‌گويم و اميدوارم كه در راه آموزش شناخت علمي، هماهنگي، تعامل، توسعه و ارتقاء حرفه‌اي روابط عمومي در كشور عزيزمان ايران، همواره موفق و نقش آفرين باشيد.
او روابط عمومي را نبض تپنده و طنين آهنگين يك جامعه نهاد و يا سازمان پويا و منعكس كننده واقعيت‌ها و نيازهاي مردمي، اجتماعي و سازماني دانست و افزود: اين موضوع در جهان به اثبات رسيده كه روابط عمومي حرفه‌اي و علمي قادر است در قالب يك سازمان يا خارج از آن استنباط مردم از يك مساله و در نتيجه رفتار مردم را به گونه‌اي مثبت تغيير دهد. براي موثر بودن روابط عمومي‌ها بايد اهداف مشخصي را در ذهن داشته و براساس دانش و آگاهي به گونه‌اي مستمر و هماهنگ تحقيق، برنامه‌ريزي و عمل كنند.
به گفته ‌او در پرتو تحولات گسترده و عظيم تكنولوژي در عرصه‌هاي روابط عمومي و ارتباطات ديگر نمي‌توان دنيا را مكاني بي‌انتها و وسيع پنداشت در دنياي ديجيتالي امروز آميزه‌اي از فرصت‌هاي بي‌نظير به وجود آمده و خوشبختانه ماهواره، اينترنت و هزاران تكنولوژي ديجيتال جريان يكسويه‌ي اطلاعات را كه روزگاري يك جريان جاري از كشورهاي غربي به سوي ساير نقاط جهان بود منسوخ كرده‌اند.
كمالي پور خاطرنشان كرد: امروزه ايجاد يك ارتباط دوسويه، سريع و مداوم در سطوح شهري، سازماني، كشوري و جهاني امكان پذير شده است. هر چند اكثر كشورها از جمله ايران قادرند از طريق كانال‌هاي گوناگون ارتباطي مانند راديو، ماهواره و اينترنت به مخاطبان جهاني دست يابند كه اين امر در تاريخ بشر بي‌سابقه است.
من بر اين عقيده‌ام براي هر نوع تغيير بايد از آموزش و مراكز آموزشي شروع كرد. اميدوارم چهارمين همايش روابط عمومي الكترونيك همگام با ساير روابط عمومي‌ها، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها بتواند در ارتقا و تثبيت جايگاه روابط عمومي موثر باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

34147