۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

پيام دبير كل سازمان ملل به مناسبت روز جهاني مخابرات

به گزارش ICTPRESS ، در پيام بان كي مون آمده است: "روز جهاني مخابرات و جامعه‌ي اطلاعات يادآور پايه‌گذاري اتحاديه‌ي بين‌المللي مخابرات در 17 ماه مه 1865 و بزرگداشت نقش آن در پيوند دادن جهانيان به يكديگر است.
اينترنت در دو دهه گذشته منبع جهاني بي‌همتايي شده است كه قلمرو دانش و سرگرمي‌ را در دل خود جاي داده است و اكنون با بيش از 600 ميليون نفر‌ي كه در آسيا،‌ 130 ميليون نفري كه در آمريكاي لاتين و منطقه‌ي درياي كاراييب و 50 ميليون نفري كه در آفريقا از آن استفاده مي‌كنند ابزار رو به گسترش ارتباطات است.
اينترنت تكيه‌گاه جوامع ما است كه به گونه‌اي فزاينده،‌ شبكه‌مند و هم‌پيوند مي‌شوند،‌ در اقتصاد جهان تحرك ايجاد مي‌كند بازرگاني و تجارت را تقويت مي‌كند و در راستاي بهداشت،‌ توليد مواد غذايي و آموزش و پرورش ياري مي‌رساند،‌ با توجه به گام‌هاي بلندي كه برداشته شده است حراست از زيرساخت‌ها و سامانه‌هاي حياتي اينترنت در برابر بزهكاران اينترنتي، اهميت فراواني دارد.
اگر از كودكان پاسداري نكنيم زندگي نازنين‌شان در جهان پر از تباهي بزهكاران و كودك بازان فضاي اينترنت به شدت به خطر مي‌افتد.
حق آموزش و پرورش و دسترسي به اطلاعات و همچنين حق بازي كردن و سرگرمي ‌در پيمان حقوق كودك سازمان ملل به رسميت شناخته شده است و در آن به حفاظت از كودكان در برابر تمام صورت‌هاي سوءاستفاده و تشويق به شركت در كارهاي خلاف قانون نيز پرداخت شده است.
وظيفه‌ي ماست كه تضمين كنيم مفاد اين پيمان به دقت اجرا شود تا كودكان بدون نگراني از آن كه طعمه‌ متجاوزان بي‌وجدان شوند،‌ به صورت ايمن به اينترنت و ساير منابع بر خط دسترسي داشته باشند.
جهان مجازي داراي امكانات جالبي براي تقويت كودكان است و به بالندگي‌شان كمك مي‌كند تا در بزرگسالي افرادي خلاق و پربار باشند اما نبايد دام چاله‌هايي را كه به كودكان،‌ آسيب‌هايي عمري وارد مي‌كنند از نظر دور بداريم؛ باتوجه به آن كه جهان مجازي به سرعت رو به تحول است، از سياست‌گذاران و سردمداران صنايع،‌ مصرانه درخواست مي‌كنم تا ابزارهايي براي ايمن سازي همگاني آن پيدا كنند".

نظرات : 0

ثبت نظر

84721